shawty with you - kapitel 43

"Förlåt.." mumlade jag. Sarah sträckte på sig.
"Justin, du har ingen som helst anledning att be om ursäkt." sa hon.
"Jo, hade vi inte börjat ro tillbaka hade allt detta aldrig hänt." sa jag och såg på henne.
Hon reste sig upp, "Sluta ta på dig skulden! Jag mår bra, det är inte ditt fel, tänk om vi hade stannat på ön då?" röt hon. Jag hade aldrig sett henne arg innan.
"Hade vi stannat på ön hade inte du varit på väg att drunkna! Inse Sarah, jag höll på att döda dig!" sa jag och reste mig upp.
Sarah var på väg att säga något, men gråten täppte orden. Jag gick fram till henne och höll henne hårt i min famn. "Jag dog inte, Justin. Du räddade mig." lyckades hon få fram.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Jag släppte lite på greppet jag höll om henne och såg ner på henne. Hon såg upp på mig med sina djupa, bruna ögon och jag sänkte mig långsamt ner för att kyssa henne. Hon ställde sig lätt på tå och mötte mig halvvägs.
"Är du okej?" frågade jag efter kyssen. Hon släppte mig och tittade på mig. "Klart jag är."
Jag log, "ska vi åka hem?" Hon nickade som svar och vi satte oss i bilen och körde hem igen.
Nästa morgon vaknade jag i min egen säng med Sarah bredvid mig. Jag log och smekte försiktigt hennes ena kind. Hon öppnade långsamt ögonen och såg nyvaket på mig. "Godmorgon Shawty." sa jag och log.
Hon satte sig upp i sängen. "Godmorgon."
Jag såg på henne en stund innan hon bad mig att lägga av. "Du är bara så vacker." sa jag och log.
Hon tittade nervöst ner så att hennes hår åkte ner som en vägg mellan hennes och mina ögon. Jag drog bort håret och lade det bakom hennes öra, sedan satte jag mig upp.
"Jo, jag har tänkt på en sak." började jag.
Hon såg upp på mig, "vad?"
"Du får väl jullov nästa vecka?"
"På onsdag, ja."
"Jag tänkte om du ville fira nyår i New York med mig." Hennes ansikte lös upp och hon log stort. "Skojar du Justin?! Klart jag vill!" nästan skrek hon.
Jag flinade och sa, "Bra, vi åker på lördag. Okej?"
"Jaa!"
Hon böjde sig fram för att ge mig en puss på kinden men jag gav henne en lång kyss.
Sarah's Perspektiv:
Det var måndag. Justin hade varit tvungen att åka tillbaka till Atlanta igen, men han skulle komma hit på fredag. På lördag ska vi åka till New York. Jag hade frågat mamma som hade verkat skeptisk från början, men tillslut gick hon med på det. Jag var så lycklig. Och snön som hade smält för några veckor sedan var nu tillbaka. Jag tog på mig en vit stickad tröja och ljusa jeans innan jag sminkade mig och gick ner för att vänta på skolbussen.
Första lektionen var engelska. Jag gick och låste upp mitt skåp.
"Hej Sarah!"
Jag vände mig om för att se vem det var och blev förvånad.
"Ariana? Hej." sa jag. Hon hade aldrig någonsin gett mig så mycket som ett 'hej' innan, bara några blickar.
"Vad gör du efter skolan? Har du lust att hänga?"
Jag var så paff, jag kunde slå vad om att jag stod där som ett fån och gapade. Varför ville hon helt plötsligt bli min vän?
"Jag vet inte, visst. Men jag måste gå nu, jag har lektion." suckade jag.
"Kul! Är Justin med dig också?" ropade hon bakom min rygg.
Jag stannade upp. Justin? Jag vände mig om och gick tillbaka mot henne.
"Ariana, hur vet du om mig och Justin?" frågade jag och höjde långsamt ögonbrynen.
"Det finns överallt, i alla tidningar! Du är kändis tjejen!"
"Okej..Vi ses." sa jag och gick förbryllat därifrån.
Så det var därför hon helt plötsligt ville hänga med mig! För att jag var Justin's flickvän.
Det vibrerade i min ficka och jag tog upp mobilen samtidigt som jag gick mot klassrummet. Ett nytt sms från Justin. Jag log och öppnade det.
Hej shawty! Jag saknar dig jättemycket. Vi ses på fredag, New York here we come! ;) Älskar dig, puss.
Jag skrattade tyst för mig själv och svarade.
Hej älskling! Jag saknar dig med och längtar tills på fredag! Jag älskar dig med.
Sen gick jag och satte mig i klassrummet bredvid Luke.
"Förlåt.." mumlade jag. Sarah sträckte på sig.
"Justin, du har ingen som helst anledning att be om ursäkt." sa hon.
"Jo, hade vi inte börjat ro tillbaka hade allt detta aldrig hänt." sa jag och såg på henne.
Hon reste sig upp, "Sluta ta på dig skulden! Jag mår bra, det är inte ditt fel, tänk om vi hade stannat på ön då?" röt hon. Jag hade aldrig sett henne arg innan.
"Hade vi stannat på ön hade inte du varit på väg att drunkna! Inse Sarah, jag höll på att döda dig!" sa jag och reste mig upp.
Sarah var på väg att säga något, men gråten täppte orden. Jag gick fram till henne och höll henne hårt i min famn. "Jag dog inte, Justin. Du räddade mig." lyckades hon få fram.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________




Jag släppte lite på greppet jag höll om henne och såg ner på henne. Hon såg upp på mig med sina djupa, bruna ögon och jag sänkte mig långsamt ner för att kyssa henne. Hon ställde sig lätt på tå och mötte mig halvvägs.
"Är du okej?" frågade jag efter kyssen. Hon släppte mig och tittade på mig. "Klart jag är."
Jag log, "ska vi åka hem?" Hon nickade som svar och vi satte oss i bilen och körde hem igen.

Nästa morgon vaknade jag i min egen säng med Sarah bredvid mig. Jag log och smekte försiktigt hennes ena kind. Hon öppnade långsamt ögonen och såg nyvaket på mig. "Godmorgon Shawty." sa jag och log.
Hon satte sig upp i sängen. "Godmorgon."
Jag såg på henne en stund innan hon bad mig att lägga av. "Du är bara så vacker." sa jag och log.
Hon tittade nervöst ner så att hennes hår åkte ner som en vägg mellan hennes och mina ögon. Jag drog bort håret och lade det bakom hennes öra, sedan satte jag mig upp.
"Jo, jag har tänkt på en sak." började jag.
Hon såg upp på mig, "vad?"
"Du får väl jullov nästa vecka?"
"På onsdag, ja."
"Jag tänkte om du ville fira nyår i New York med mig." Hennes ansikte lös upp och hon log stort. "Skojar du Justin?! Klart jag vill!" nästan skrek hon.
Jag flinade och sa, "Bra, vi åker på lördag. Okej?"
"Jaa!"
Hon böjde sig fram för att ge mig en puss på kinden men jag gav henne en lång kyss.

Sarah's Perspektiv:
Det var måndag. Justin hade varit tvungen att åka tillbaka till Atlanta igen, men han skulle komma hit på fredag. På lördag ska vi åka till New York. Jag hade frågat mamma som hade verkat skeptisk från början, men tillslut gick hon med på det. Jag var så lycklig. Och snön som hade smält för några veckor sedan var nu tillbaka. Jag tog på mig en vit stickad tröja och ljusa jeans innan jag sminkade mig och gick ner för att vänta på skolbussen.
Första lektionen var engelska. Jag gick och låste upp mitt skåp.
"Hej Sarah!"
Jag vände mig om för att se vem det var och blev förvånad.
"Ariana? Hej." sa jag. Hon hade aldrig någonsin gett mig så mycket som ett 'hej' innan, bara några blickar.
"Vad gör du efter skolan? Har du lust att hänga?"
Jag var så paff, jag kunde slå vad om att jag stod där som ett fån och gapade. Varför ville hon helt plötsligt bli min vän?
"Jag vet inte, visst. Men jag måste gå nu, jag har lektion." suckade jag.
"Kul! Är Justin med dig också?" ropade hon bakom min rygg.
Jag stannade upp. Justin? Jag vände mig om och gick tillbaka mot henne.
"Ariana, hur vet du om mig och Justin?" frågade jag och höjde långsamt ögonbrynen.
"Det finns överallt, i alla tidningar! Du är kändis tjejen!"
"Okej..Vi ses." sa jag och gick förbryllat därifrån.
Så det var därför hon helt plötsligt ville hänga med mig! För att jag var Justin's flickvän.
Det vibrerade i min ficka och jag tog upp mobilen samtidigt som jag gick mot klassrummet. Ett nytt sms från Justin. Jag log och öppnade det.
Hej shawty! Jag saknar dig jättemycket. Vi ses på fredag, New York here we come! ;) Älskar dig, puss.
Jag skrattade tyst för mig själv och svarade.
Hej älskling! Jag saknar dig med och längtar tills på fredag! Jag älskar dig med.
Sen gick jag och satte mig i klassrummet bredvid Luke.

Det var onsdag, en hel termin hade gått i min nya skola, en hel termin i lilla Stratford. Jag vill aldrig flytta härifrån, inte någon annan stans hade jag fått så bra vänner, som jag vågar lita på så mycket.
Jag stod och såg på mig själv i spegeln. Jag hade en röd blus och svarta stuprörsjeans tillsammans med lite smycken. Jag tog upp min telefon och ringde Hanna.
Hon svarade nästan direkt. "Hej Sarah!"
"Hej Hanna, jag är klar nu!"
Jag hörde henne skramla med nycklar. "Okej, jag kör nu!"
"Bra, vi ses snart." sa jag och lade på.
Jag tog på lite mer mascara innan jag gick ner. När jag såg Hannas bil köra upp på uppfarten greppade jag min jacka och satte på mig mina skor.
"Jag åker nu, hejdå!" skrek jag till mamma som var i köket.
"Okej, ha det så bra!" ropade hon tillbaka innan jag hann smälla igen dörren.
Jag sprang ut till Hanna och var nära att ramla på en isfläck utanför huset. Snön som smältit för några veckor sedan hade nu kommit tillbaka igen.
"Då kör vi!" sa jag när jag satte mig i passagerarsätet.
"Juuuloov!" sa Hanna och startade motorn.
Vi höjde volymen på radion och sjöng med så högt vi kunde, livet var på topp.
"I'm bulletprooooof, nothing to loooooose. far away, far awaaayy!" nästan skrek vi.
Vi kom fram till skolan och hade svårt att hitta parkeringsplats, men efter ett tag kunde vi hoppa ur bilen och möta kylan. Vi trängde oss snabbt förbi en massa människor och såg Ryan och Chaz lite längre bort.
"Hej killar!" sa jag och kramade de båda snabbt.
"Hej, ska vi gå in och hitta en plats?" sa Ryan.
Vi nickade och alla fyra gick in i den stora aulan där avslutningen skulle hållas.
Några elever sjöng och spelade och rektorn höll sitt årliga tal som ingen orkade lyssna på.
_______________________________________________________________________________________________

Okej, nu är jag så trött att jag knappt orkar hålla ögonen öppna!
Imorgon ska jag försöka komma med ett ordentligt långt, jag börjar när jag vaknar! :D
KOMMENTERA.

en sak till.
har ni några frågor/idéer eller något annat så kan ni ju alltid kommentera eller så kan ni gärna mejla: [email protected]

puss!
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulligt,:)

Det ska man pröva nån dag!

Lycka till med nästa, och kom ihåg, du är bäst!

2011-12-10 @ 07:35:58
Postat av: Anonym

Bra!!:D

Haha, de måste vara jätte intima&romantiska i new york och festa lite...;))

Och hon ariana kan Sarah skita i!;)

Kram

2011-12-10 @ 11:09:50
Postat av: Anonym

Det brukar laggs lite när jag söker på din blogg för när jag söker på den inbland så har du lagt upp ett kapitel men jag kan inte se det . Kan ibland kolla en hel kväll utan att något kommit upp. Som igårkväll, satte mig ner och väntade sen klockan sju - elva och sen när jag kolla imorse så stod det att du la upp kapitalet klockan åtta igårkväll, lite surt.... Men så kan det vara! Haha inte så intresant men tänkte bara säga det.. Fortsätt så du gör! Kram

2011-12-10 @ 12:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />