shawty with you kapitel 47

"Berätta." sa jag.
Han såg på mig med blanka ögon, "om inte du följer med mig."
Jag såg upp på honom, hans sorgsna ögon hade ändrats till ett glimtande, hoppfullt uttryck.
Jag log, "det hade varit jätteroligt."
"Det är ju ändå sommarlov så du missar ingen skola, och.."
Jag satte mig på huk framför honom och tog hans ansikte i mina händer, "jag sa ja."
Sedan kysste jag honom.
Han lutade sig fram och kysste mig hårt. Hans tunga letade sig igenom mina läppar och virvlade runt i min mun.
_________________________________________________________________________________________________



Jag stod med locktången i håret. Min svarta fodralklänning satt perfekt på min kropp, och min sminkning var precis klar. Jag gick ut ur badrummet till Justin som stod i kostym och allt. Jag log och gick fram till honom, "värst vad stilig du är!"
Han flinade mot mig där jag stod, några centimeter från hans kropp. "Du är så het att man bränner sig."
Jag log och rättade till hans fluga, med blicken fäst på den.
Justin tog tag i min haka så att jag skulle få ögonkontakt med honom och kysste mig. Vi fick avbryta kyssen när det knackade på dörren.
Justin gick och öppnade för Kenny som stegade in.
"Vad fin du är Sarah! Ska vi gå?"
"Tack Kenny, du med." svarade jag och log stort.
"Jag vill ju inte skryta, men jag har tränat!"
"Haha, visst big guy." sa Justin och tog på sig jackan.
Vi tog en limousin till stället där festen skulle hållas. Justin tog min hand och vi gick ut. Kvällen gick rätt fort, och vid tolvslaget gick vi ut på en stor takaltan där flera andra stod.
"10, 9, 8, 7, 6!" ropade alla.
Justin tog mina händer och hade sitt ansikte nära mitt, "3, 2, 1." viskade han i mitt öra.
Sedan kysste han mig. Raketer i alla färger lyste upp himlen, men hos mig var det han som var ljuset.

Justin's Perspektiv:

Jag vaknade ensam i min stora säng hemma i Atlanta. Jag tog på mig ett par mjukisbyxor och gick ner i köket till mamma.
"Godmorgon gubben, sovit gott?" frågade hon och satte fram en tallrik med frukost på min plats.
"Helt okej." svarade jag och började glufsa i mig.
"Du ska vara i studion klockan elva, Kenny kommer om en halvtimme. Jag sticker nu, lås ordentligt efter dig." sa hon och gav mig en snabb puss på kinden. Jag nickade till svar, med munnen full av mat.

Kenny kom mycket riktigt vid elva. Jag gick ut, snön hade börjat smälta. Det var i slutet av februari, och i morgon ska jag flyga till Sarah. Jag har inte sett henne på en hel månad på grund av mitt nya album som vi skulle turnera med i sommar. Jag saknade henne så mycket.

Vi kom fram till studion och jag gick bakom Kenny in. Scooter kom och mötte oss i entrén.
"Justin, alla är redan här."
"Fint folk kommer sent." flinade jag. Scooter blängde på mig och Kenny kvävde ett skratt. Scooter var som en pappa, tog hand om mig och såg till att jag betedde mig rätt. Kenny var mer som en bror, som jag hade roligt med.
"Hey bro!" sa Alfredo och kom fram och gav mig en kram.
"Det var ett tag sedan!" sa jag och besvarade kramen.
Carin kom fram till mig, "redo Justin?"
Jag kramade henne som ett hej innan jag svarade, "nu kör vi!"
Alla i rummet log varmt, och jag gick in i rummet intill för att sjunga. Jag satte på mig hörlurar och sjöng.
It's like everytime you fall,
no one's gonna lend you a helping hand, ohh
wondering will you spend your life facing four walls,
like standing in quicksand, whoaahh
Don't let your gard down, hold your head up
life comes at you fast, gotta stay strong
I know that you can be, cause underneath,
you've had wings all along.
cause you've been traveling on the same, road for a long time
feels like you're burning rubber going nowhere fast
i mean to tell you that there's no limit to what you can do
You just gotta, believe.

Efter att ha sjungit låten några gånger var alla nöjda och jag kunde äntligen stiga ur rummet.
"Skitbra jobbat Justin!" sa Alfredo.
"Tack." svarade jag nöjt och slog mig ner i en stol och lade fötterna på bordet.
"Okej..Är ni redo att lyssna på låten nu?" frågade ljudkillen.

Sarah's Perspektiv:

Jag satte mig i min nya bil som jag fått av mamma efter att jag tagit körkort och körde mot flygplatsen. Min plan var att överraska Justin när han kom. Jag parkerade bilen och gick in på flygplatsen. Jag såg en stor skärm där det stod när och var ankommande flygplan skulle komma. Efter en tids sökning hittade jag det, Atlanta! Gate 12, landar om tio minuter. Jag fick genast bråttom och skyndade mig att leta upp rätt gate. När jag äntligen kom fram var det redan en massa människor som väntade på sina nära och kära. Jag fick ställa mig längst bak och ställa mig på tå för att se något. Passagerare efter passagerare kom ut ur korridoren, och tillslut lade jag märke till en kille som höll sin keps ner över sitt ansikte och en stor man bakom honom. Jag log stort och sprang fram till honom och slängde mig i hans armar. Han blev förvånad, men hade snart sina armar om mig.
"Jag har saknat dig!"
Han hade lyft mig up i luften och satte nu ner mig på marken, lade händerna om min midja och kysste mig.
"Jag har saknat dig också."
_______________________________________________________________________________________________

Nästa kapitel kommer imorgon! Väldigt kort, men jag hinner inte med mer just nu.
Berätta vad ni tycker! :)
kram
/e.

Kommentarer
Postat av: Cherry

Jättebra skrivet :)) <3 ♥

2011-12-16 @ 22:51:58
Postat av: Anonym

Jättefint&bra gumman..

Se, du är duktig & folk stödjer dig!

Fortsätt med denna novellen, kram!<3

2011-12-17 @ 10:09:21
Postat av: Anonym

Bra ebba! Kolla, folk bryr sig och läser din fantastiska novell, så sluta ej. Kram

2011-12-17 @ 21:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />