shawty with you kapitel 52

"Hjälp mig! Ska jag ha den vita eller blommiga?!" ropade Hanna till mig.
Jag tittade upp från spegeln där jag stod och sminkade mig.
"Den blommiga, helt klart." svarade jag och återgick till att sminka mig.
Hon slängde den vita klänningen åt sidan, "okej, tack."
Jag hade på mig en blommig kjol och marinblått linne. Mitt hår var självvågigt och hängde löst över mitt bröst.
Det ringde på dörren och Hanna hade precis dragit på sig sin klänning, vi var klara.
Min mammas röst hördes från nedervåningen, "tjejer, killarna är här!"
"Vi kommer!" skrek jag tillbaka.
Jag såg på Hanna, "är du redo?"
Hon rättade till klänningen lite och tog en snabb titt i spegeln, "nu kör vi."
_________________________________________________________________________________________________


1.Chaz 2. Ryan 3. Twitter 4. Sarah's resväska 5. & 6. fest

Vi gick ner för trappan där Ryan och Chaz stod, Ryan i kavaj och skjorta och Chaz i en skjorta.
"Stiliga pojkar!" sa Hanna och gick fram och kramade om dem.
Jag log stort, "hej på er!"
De flinade tillbaka. "vi är jättesnygga. Vi vet." sa Chaz.
Alla skrattade och så gick vi ut till Chaz's bil som stod parkerad utanför huset. Chaz satte sig i förarsätet och Ryan bredvid honom och jag och Hanna i baksätet.
Ryan såg bak på mig och Hanna, "vad ska vi göra ikväll?"
Ett leende klistrades på Hannas läppar, "och vad får dig att tro att vi ska göra något med er ikväll?"
"För att ni ändå inte har något bättre för er?" sköt Ryan tillbaka och flinade.
"Sant." erkände jag och log.
Hanna suckade och erkände sig överlistad, "jajajaja.."
Chaz tittade på oss i backspegeln, "Jessica Daniels har fest ikväll, vi kan ju dra dit?"
"Visst!" svarade jag och log.
Chaz rullade in på skolans parkering och stannade bilen. Vi hoppade ut och gick in i skolan som var full av elever, lärare och några föräldrar. Aulan hade hunnit bli rätt full men vi lyckades hitta några platser i mitten av det stora rummet.

Avslutningen var slut och Chaz körde mig och Hanna hem till mitt hus.
"Vi ses ikväll!" sa jag innan jag stängde bildörren efter mig.
Hanna hoppade ut från andra sidan av bilen, "hejdå!"
Jag låste upp dörren, "Är någon hemma?!"
Inget svar. Jag tog av mig mina ballerinaskor och gick in i köket. På diskbänken låg det en lapp. Jag gick fram till den och lade ner nycklarna bredvid lappen innan jag tog upp den för att läsa.

Hej Sarah! Jag var tvungen att åka till Toronto med jobbet, kommer hem i övermorgon innan du åker! Puss mamma.

Jag suckade och slängde lappen i papperskorgen, "ska vi börja packa då?"
Hanna uppenbarade sig i dörröppningen till köket, "vi kommer behöva packa ner hela din garderob."
Jag skrattade och så gick vi upp till mitt rum. Jag bytte snabbt om till en slapp, vit magtröja och gråa mjukisbyxor och tog fram min resväska som låg intryckt under min säng och lade den vidöppen på sängen.
"Okej, du ska vara borta i tre månader, hur mycket behöver du?" sa Hanna.
Jag flinade, "rätt mycket."
Hon suckade och tog min dator som låg på bordet bredvid min säng. Med datorn framför sig satte sig Hanna i skräddarsits på sängen.
"Du är inloggad på twitter, gör det något om jag kollar runt lite?" sa hon och såg upp från skärmen.
"Nejdå, det gör inget. Svara någon också som har skrivit till mig." svarade jag med huvudet i garderoben.
"Du skojar?! Herregud, 200 000 följare? Och här sitter jag med 92."
Jag skrattade, "så kan det gå."
"Jag ska säga till alla att följa mig så får vi se hur många jag får då!"

@SarahAndrews: chilling with my bestie @HannaLeigh95, go follow her!

"Hur orkar du med alla dina mentions?" frågade Hanna sedan, djupt koncentrerat i vad som visade sig på datorskärmen.
Jag skrattade tyst för mig själv, "det gör jag inte, jag svarar långt ifrån på alla. De flesta är ändå bara hat och avundsjuka."
"Är det?! Jag måste svara på dem!"
"Feel free. Men tänk på att inte svara taskigt, jag ska vara starkare än dem."
Hon svarade inte utan återgick till min twitter.

Hanna's Perspektiv:

Jag gick igenom ett antal obetydliga tweets till Sarah innan jag stannade på en.

@xswaggingbieber11: you don't deserve to be with justin, go and die bitch. no one likes you.

@SarahAndrews: I'm sad to hear that. but I love him, and you can't change that.

Jag gick vidare och stannade till på en jättegullig tweet.
"Sarah, du måste höra denna!"
Hon vände sig mot mig, "vad?"
"Lyssna här: you and justin are so cute together! you're like soulmates, he's never been happier than with you."
Hon skrattade, "haha, nej så sött! Svara henne."
"Redan påväg!" sa jag med fingrarna på tangentbordet.
Thank you sweetie! it's really nice to see some love around here, that means alot. #muchlove to you.

Jag förnyade sidan och såg att hat-tjejen hade svarat, jag log för mig själv.

@xswaggingbieber11: you fkn bitch! bieber is not yours, he belongs to beliebers. stop taking advantage of him.

@SarahAndrews: sweetie, give me all the hate. i don't care. you obviously don't have anything better to do than hating on me and that's not gonna get you anywhere.

@xswaggingbieber11: just realise that he doesn't love you. you're such a golddigger, everyone hates you. may you burn in hell.

@SarahAndrews: it's called true love. sorry honey, i don't wanna go to hell. have a nice life, and stop the hate. bye.

"Där satt den! Tjejen sitter nog och inser sig själv ägd av mästaren just nu."
Sarah skrattade, "bra. Logga ut från min twitter nu."

Sarah's Perspektiv:

Jag hade packat ungefär en hundradel av mina kläder och jag åker i övermorgon. Paniken stiger. Jag och Hanna var klara med att göra oss i ordning inför festen. Vi tog min bil och var snart framme vid Jessica's hus.

"Hej!" sa Chaz och kom fram till oss.
Jag kramade honom, "hej Chaz."
Han fortsatte och kramade Hanna och Jessica kom fram till oss.
"Hej tjejer! Kul att ni kunde komma, dricka och annat finns där inne."
Hon gav oss en snabb och lös kram innan hon gick vidare.
Jag såg på Chaz, "var är Ryan?"
Han såg sig omkring, "han borde vara här någonstans..Där är han!" Han ropade högt över musiken, " Aye! Ryan!"
Ryan, som stod borta vid drickan såg upp och log innan han kom fram till oss med dricka till oss i händerna.
"Hej! Läget?"
Jag tog emot plastglaset som Ryan räckte fram till mig, "bra."
"Ska vi in och dansa?"frågade Hanna.
Jag nickade och grimaserade av bitterheten från drickan, "vad är det här egentligen?"
Ryan skrattade åt mig, "häxblandning."
Jag ryckte på axlarna och tog en klunk till innan vi gick ut på dansgolvet.
Vi dansade länge innan vi var så trötta att benen inte bar oss. Vi famlade oss skrattandes ut på terassen och satte oss ner.
"Men varför går du inte och snackar med tjejen om du tycker hon är så snygg?" sa Chaz till Ryan. Alla var fulla och inte vid sitt bästa tankestånd.
Vi skrattade alla utan anledning innan vi blev avbrutna av någon som kom fram till oss. Han satte mig bredvid mig.
"Hej Sarah,"
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för att ni har fått vänta så länge! men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge.. ;)
Det är ju jullov och allt, så jag får skylla på det.
10 KOMMENTARER SÅ KOMMER NÄSTA IMORGON! :D
puss.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åhhh Ebba!

Just när det blev spännande så slutade du, åhh! (blink)

:)

2011-12-30 @ 08:50:18
Postat av: Anonym

SPÄNNANDE!!

tror det är han Eric eller Justin som kommer,

Svårt att gissa men Eric brukar ju alltid dyka upp på fester,

Haha:))

2011-12-30 @ 10:17:32
Postat av: zxczxc

bra novell

2011-12-30 @ 13:08:32
Postat av: zxczxc

sluta inte skriva det är så spännande!

2011-12-30 @ 13:09:14
Postat av: Anonym

Ebba! Det blev ju jättebra på slutet.

Fortsätt!!!!:))

2011-12-30 @ 15:13:20
Postat av: Anonym

Överbra! (smile)

2011-12-30 @ 17:15:36
Postat av: Anonym

Är det han Eric eller Justin eller Luke kanske som kommer?;)

Kanske, kanske inte,(blink)

Vill iallafall veta

2011-12-30 @ 19:13:29
Postat av: Anonym

Hmmm....Awesome!!!!!!!!:)

Är det enda jag kan säga!!!:)

2011-12-30 @ 19:50:02
Postat av: Anonym

9 kommentarer ! 1 kvar sen kommer nästa!

Redan uppe i kapitel 52,(53) helt sjukt!:)

2011-12-30 @ 20:45:38
Postat av: Anonym

10 KOMMENTARER,,

NU SKA KAPITEL 53 UPP!:)))

2011-12-30 @ 21:12:45
Postat av: Anonym

11 kommentarer!!!!

2011-12-30 @ 21:54:57
Postat av: Anonym

12 kommentarer!!

2011-12-30 @ 23:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />