shawty with you - kapitel 40

Nästa morgon när jag vaknade gick jag direkt för att göra mig i ordning.
Vid tolv satt jag på en bänk i parken och väntade på Hanna, precis som vi bestämt. När jag såg hennes knallrosa mössa lyste jag upp och rusade emot henne.
"Hanna!"
"Sarah!"
Vi kramade varandra länge.
"Hur var det i Los Angeles?" frågade hon sedan.
"Jättebra, det var rena sommaren jämfört med det här." Jag log
"Du anar inte hur avundsjuk jag är! Gud vad du är solbränd också!"
"Vad har du gjort när vi varit borta?"
"Inte mycket, bara skola för det mesta. Du har förresten en hel del att ta igen! Matteprov på onsdag."
"Snälla, ingen skola nu. Vad ska vi göra?"
Hanna skrattade. "Ska vi gå en promenad?"
__________________________________________________________________________________________________


Vi gick en runda i parken och pratade om allt mellan himmel och jord. När det började mörkna gick vi hem till Ryan där Chaz också var.
Vi knackade på och Ryan öppnade.
"Sarah!" utropade han och kramade mig hårt.
"Hej Ryan!" sa jag och log och andades in hans lukt. Jag kände mig hemma. Ryan släppte mig och vi gick in och stängde dörren efter oss. Just då uppenbarade sig Chaz längre bort i rummet. Jag log stort och han flinade mot mig. Sedan kom han mot mig med öppna armar.
"Jag har saknat dig Sarah!" sa han och jag vilade mitt huvud mot hans bröstkorg.
"Jag har saknat dig också Chaz."
"Så hur var det i Los Angeles?" Vi gick in i vardagsrummet och satte oss i soffan.
"Det var jätteroligt! Tiden gick snabbt."
"Vad gjorde ni?" frågade Ryan.
"Vi var på stranden och Justin hade ju en konsert och några intervjuer. Och jag har simmat med delfiner!" sa jag och log.
"Är du säker på att ni inte gjorde något annat?" sa Chaz och blinkade.
Jag flinade och slog honom på armen.
"Är det någon som är hungrig?" frågade Ryan.
"Jag är!" sa Hanna som suttit tyst den mesta delen av tiden. "Ska vi beställa pizza?" sa Chaz.
"Det gör vi!" sa Ryan och gick för att ringa och beställa.
Jag vände mig mot Chaz och blev allvarlig. "Har du polisanmält Eric?" Han såg på mig innan han svarade. "Nej."
"Ska du göra det?"
"Jag vet inte."
"Chaz, han gjorde så att du fick ligga på sjukhus och kämpa för livet i flera dagar. Anmäler du inte honom så gör jag det." sa jag.
"Jag med!" sa Hanna.
"Okej, jag gör det imorgon." suckade Chaz. Just då kom Ryan tillbaka.
"Vad ska vi göra ikväll?" frågade han.
"Dö." suckade Chaz. Hanna log stort, "det skulle kunna fixas."
"Kan vi inte gå ut?" sa jag.
"Jo, när vi ätit pizzan gör vi det!" sa Ryan.
"Skulle ni inte döda mig?" frågade Chaz ledsamt.
"Vi gör det innan vi går ut, okej?" sa Hanna och log mjukt.

Det knackade på dörren och Ryan gick för att öppna. Där stod pizzabudet med tre pizzor i händerna. Han tog emot dem och gick in i köket.
"Pizzorna är här!" skrek Ryan till de andra ute i vardagsrummet. Genast kom vi rusande in i köket.
Vi åt och sedan gick vi ut.
"Vad ska vi göra?" frågade jag.
"Bio?" sa Hanna.
Alla gick med på det och vi gick in till centrum och köpte biobiljetter.

Måndag morgon:
När jag hoppade på bussen satt Chaz på sin vanliga plats. Jag log för mig själv och slog mig ned bredvid honom.
"Hej Chaz."
Han log mot mig, "hej Sarah! När är Justin tillbaka?"
"På fredag."
"Saknar du honom?" frågade han och gav mig en medlidsam blick.
"Klart jag gör, men jag klarar mig."
Vi gick av bussen men skiljdes sedan för vi hade olika lektioner. Jag tog ut mina engelskböcker ur mitt skåp och gick till klassrummet. Jag satte mig vid en ledig bänk och snart kom en kille med brunt hår och hasselbruna ögon fram till mig. Han såg ut som en minikopia av Chaz.
"Hej, är det ledigt här?" frågade han.
Jag såg upp och mötte hans blick och log. "Visst."
"Jag heter Luke." sa han och log stort med perfekta tänder.
Jag log tillbaka mot honom. "Sarah."
"Jag har precis flyttat hit, skulle du kunna visa mig runt lite?"
"Gärna. Vad är din nästa lektion?" undrade jag.
"Musik."
"Jag med, vi kan gå dit tillsammans om du vill."
"Godmorgon, slå upp era böcker på sidan 57." sa läraren som kommit in i rummet.
"Det vill jag gärna." viskade Luke.
Jag log och tittade ner i boken.

Efter lektionen hade jag musik med Luke, sedan var det lunch. Eftersom Luke inte kände någon hängde han med mig och satt med Ryan, Chaz och Hanna.
"Hej guys! Det här är Luke, han är ny." sa jag och slog mig ned bredvid Chaz.
"Hej Luke! Jag heter Hanna."
"Ryan. Och han där fula som glufsar i sig alldeles för mycket mat är Chaz."
Chaz slutade äta och tittade upp. Alla började skratta.
"Jag äter faktiskt inte så mycket." sa Chaz ursäktande till Luke.

När sista lektionen var slut mötte jag upp Hanna utanför skolan. "Ska vi gå?"
Jag nickade och vi gick mot ishallen där Ryan och Chaz skulle träna. Vi satte oss på läktaren och såg ett tiotal killar åka runt på isen. Hanna knackade på min axel, "är inte det Luke?"
Hon pekade på en kille på andra sidan rinken, och jag tyckte jag såg igen honom. "Jag tror det."
Chaz åkte fram till oss. "Tjena tjejer!" Vi skrattade.
"Hej Chaz. Hur går det?" sa jag.
"Jodå, du skulle sett hur många mål jag gjorde i lördags!"
Hanna närmade sig mig och viskade, "Han gjorde ett."
Jag skrattade och sa till Chaz, "Du får visa på söndag." Chaz återgick till träningen och jag och Hanna kollade på.
"Det börjar bli lite kallt, ska vi gå?" frågade hon och huttrade. Jag nickade och vi gick ut ur ishallen.
"Sarah, vänta!" Jag vände mig om.
________________________________________________________________________________________________
Okej, detta kapitlet har jag hållit på med ända sen igårkväll!
KOMMENTERA NU DÅ!
puss,
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra, han Luke, han får inte förstöra för justin&sarah! Snälla,hihi(a)

2011-12-04 @ 20:58:46
Postat av: Isabelle

omg tävling! vinn someday av justin bieber på denna blogg: touchedbybieber.blogg.se



2011-12-05 @ 13:13:07
URL: http://vadeurl?
Postat av: Anonym

Fint!:)

2011-12-05 @ 18:32:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />