shawty with you - kapitel 18

Efter att jag väntat ett tag på bussen kom den. Jag betalade biljetten och åkte ända till slutstationen.
"Var är jag?" frågade jag busschauffören innan jag gick av.
"Du är i Kitchener." svarade han nonchalant. Jag gick av och märkte att bussstationen låg mitt ute på landet. Jag tog upp min telefon och gick igenom mina kontakter. Jag bestämde mig för att ringa Chaz.
"Hej det är Chaz." sa han när han svarade.
"Hej Chaz, var är du?" sa jag.
"Jag är hemma, var är du då?" sa han förvirrat.
"Jag är i Kitchener. Kan du komma och hämta mig?" frågade jag.
"Vad gör du där?" frågade han.
"Fråga inte. Jag berättar sen."
"Jag är redan påväg.
_________________________________________________________________________________________________


1.Sarah 2. Justin 3. Justin & Chaz 4. Hearts

Efter ungefär en halvtimmes väntan såg jag en bil snabbt som snabbt närmade sig mig. Jag reste mig från min plats vid vägkanten och borstade av mina byxor. När bilen kom hoppade jag in i bilen och möttes av Chaz oroliga blick.
"Tack för att du kunde komma och hämta mig, det går tydligen inga bussar till Stratford." sa jag och log falskt. Chaz såg på mig att något var fel.
"Varför åkte du inte hem med Hanna?" sa han efter en stund av tystnad.
"Vi bråkade."
"Berätta för mig, Sarah." sa han. Jag tvekade en stund innan jag berättade för honom om vad som hade hänt.
"Tänker du vara ovän med henne länge?" frågade han efter att jag berättat.
"I alla fall tills hon ber om ursäkt. Jag vill inte träffa henne just nu." sa jag och stirrade på vägen. Vi var tysta ett tag innan någon sa något igen.
"Vart ska du nu då?" sa Chaz.
"Jag vet inte, jag orkar inte åka hem och träffa mamma just nu bara." sa jag och suckade.
"Vill du hem till mig?" sa han. Jag tittade upp mot honom och log.
"Gärna."

När vi kom hem till Chaz efter att ha stannat vid Mc Donalds för att köpa mat var klockan sju. Vi satt och åt och sa inte så mycket, men när vi ätit klart kom jag att tänka på Justin.
"Chaz, kan jag låna din dator?" sa jag.
"Visst, vad ska du göra?"
"Jag har lovat Justin att snacka med honom på skype ikväll." sa jag.
"Kom, vi går upp till mitt rum." sa han.
Vi satte oss i hans säng och satte på datorn. När jag loggade in på skype såg jag direkt att Justin var inne. Han väntade säkert på mig. Jag kände ett lyckorus genom mig, jag skulle få se min saknade pojkvän. Fast var han egentligen min pojkvän? Vi hade inte direkt sagt det officelt. Jag brydde mig inte mer om det utan svarade istället på Justins videosamtal.
"Hej älskling!" sa jag.
"Hej snygging! Jag saknar dig obeskrivligt. Vad gör du?" sa han. Jag tittade på honom och log.
"Jag saknar dig också. Jag är hos Chaz." Chaz satte sig bredvid mig och tittade in i camen.
"Tjena brush!" sa Chaz.
"Hey bro!" sa Justin och skrattade. "Vad händer?" fortsatte han.
"Inte mycket. Fast jo. Sarah, berätta." sa Chaz och blev allvarlig.
"Sarah, vad har hänt?" sa Justin oroligt.
"Jag var med Hanna och shoppade, och när vi snackade så sa hon att du var falsk. Jag sa att jag visste att du inte var det, och gick där ifrån. Sen tog jag första bästa buss och hamnade i en stad som hette Kitchener. Jag visste inte hur jag skulle ta mig hem så jag ringde Chaz, och nu är jag här." berättade jag.
Chaz hade under tiden jag berättade suttit och nickat för sig själv, och Justin var förvånad.
"Är du sur på henne?" sa Justin.
"Ja, men det är egentligen du som ska vara sur på henne. Jag blev mest sårad över att hon sa så. Om dig, hon vet hur mycket jag gillar dig."
"Fast jag känner ju inte henne, så jag känner mig inte träffad direkt. Jag har miljoner haters där ute. Kommer du förlåta henne?" sa Justin.
"Jag vet inte, hon får själv komma och säga förlåt så får vi se." sa jag. Jag var tyst ett tag innan jag sa något igen.
"Jag älskar dig Justin." sa jag.
"Och jag älskar dig." sa han.
"Och jag älskar er!" sa Chaz bredvid mig. Alla brast ut i skratt.
"Vi älskar dig också Chaz." sa jag och kramade honom.
"Jag vill också ha en kram..." sa Justin uppgivet.
"Kom hem då?!" sa jag.
"Jag kommer på fredag..Om man bara kunde spola fram tiden." sa Justin och såg ledsen ut. "Just nu vill jag inget hellre än att sitta där med er."
"Justin, jag saknar dig så." sa jag.
"Och jag dig. Jag måste gå nu, men ring mig imorgon! Annars ringer jag dig. Älskar dig!" sa han och tittade på mig.
"Jag lovar. Älskar dig med." sa jag och lade på.
När jag lagt ner datorn märkte jag att Chaz satt och flinade mot mig.
"Vad?" sa jag och skrattade.
"Han gillar verkligen dig." sa han och fortsatte skratta.
"Vad barnslig du är, Chaz!" sa jag och skrattade och slog honom med en kudde.
"Nehee."sa Chaz och slog tillbaka. Så började kuddkriget. Vi slogs överallt, i sängen, på stolar och vi låg på golvet och slog varandra. Vi var kort sagt galna.
"Vad gör ni?" sa Ryan som kommit in i rummet.
"Var kom du ifrån?" sa Chaz förvånat där han tittade upp från golvet.
"Dörren? Den var öppen, så jag tänkte, varför inte liksom? Vad håller ni nu på med då?" sa Ryan.
"Kuddkrig!" sa jag och reste mig upp och slog honom. Ryan var snabb och tog tag i en kudde och snart var kriget igång igen.
Efter ungefär en halvtimmes krig tröttnade vi och satte på en film.
"Har ni lust att slagga här inatt?" sa Chaz.
"Slagga? Det ordet har jag aldrig hört förut." sa jag.
"Sova." rättade Ryan. "Och visst, det gör jag gärna." fortsatte han.
"Visst, jag vill inte direkt gå hem." sa jag.
Efter att filmen var slut fixade vi med madrasser, och vid tre gick vi och lade oss.  Jag hade sovit i ungefär en timme när någon ryckte om mig. Jag tittade på Ryan som ryckt i mig och sa:
"Vad vill du?"
"Vi ska skoja med Chaz." sa han med ett brett leende.
"Hur?" sa jag och var genast med på noterna.
Vi tog mitt smink som jag hade med mig och sminkade Chaz så gott det gick, halva hans ansikte var sminkat. När Ryan skulle sätta på läppglans vaknade Chaz och vi kastade oss skrattande ner på våra madrasser. Chaz tog sig i ansiktet och kände kletet.
"Vad har ni gjort?" sa Chaz förbryllat.
Vi gapskrattade länge och Chaz gick för att tvätta av sig sminket, sen gick vi och lade oss.
_______________________________________________________________________________________________
TACK FÖR KOMMENTARERNA, FORTSÄTT SÅ!
vad tycker ni nu då? :)
kram.
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!:)

kan du göra några inlägg under dagen om du hinner?;$

KRAM!

2011-11-02 @ 07:52:43
Postat av: Elwira

haha bäst jue, gör mer inlägg under dagen hoppas du hinner !

den är as bra !

Kraaauuuummmmmmm!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />