shawty with you - kapitel 19

Efter att filmen var slut fixade vi med madrasser, och vid tre gick vi och lade oss.  Jag hade sovit i ungefär en timme när någon ryckte om mig. Jag tittade på Ryan som ryckt i mig och sa:
"Vad vill du?"
"Vi ska skoja med Chaz." sa han med ett brett leende.
"Hur?" sa jag och var genast med på noterna.
Vi tog mitt smink som jag hade med mig och sminkade Chaz så gott det gick, halva hans ansikte var sminkat. När Ryan skulle sätta på läppglans vaknade Chaz och vi kastade oss skrattande ner på våra madrasser. Chaz tog sig i ansiktet och kände kletet.
"Vad har ni gjort?" sa Chaz förbryllat.
Vi gapskrattade länge och Chaz gick för att tvätta av sig sminket, sen gick vi och lade oss.
_________________________________________________________________________________________________
1. Sarah & Justin 2. Sarah 3. Ryan & Justin 4. Sarah & Justin 5. Sarah & Justin 6. Sarah & Justin

Nästa morgon när jag vaknade låg både Ryan och Chaz fortfarande och sov. Jag tog min telefon och såg att jag hade ett nytt meddelande. Det var från Justin, han hade skickat det tidigt i morse.
"Jag saknar dig för mycket. Jag klarar inte det." Stog det. Jag undrade vad han menade men jag orkade inte svara just nu. Jag lade ifrån mig telefonen och somnade om.

Chaz's Perspektiv:
Jag vaknade av solens strålar som lös in genom fönstret, jag låg där en stund innan jag hörde någon röra sig borta vid madrasserna. Jag satte mig upp i sängen och såg Ryan titta tillbaka på mig.
"Godmorgon." sa han.
"Hej du. Sover Sarah?" frågade jag. Han vände sig om och såg på henne.
"Jag tror det. Ska vi gå ner?"
"Visst."
Vi gick ner och spelade tv-spel. Efter ett tag knackade det på dörren. Jag reste mig och gick för att öppna. När jag öppnade dörren blev jag riktigt förvånad.
"Justin! Vad gör du här?!" sa jag samtidigt som jag kramade om honom.
"Är Sarah här?" sa  han och tittade sig omkring.
"Hon sover där uppe." svarade jag. Justin gick in i vardagsrummet och kramade om Ryan sen gick han upp för trappan.

Justin's Perspektiv:
Jag gick upp för trappan och in i Chaz's rum. Och där var hon. Hon låg och sov på en madrass mitt på golvet. Jag gick fram till madrassen och lade mig bakom henne och kramade henne. Hon vaknade och vände sig om.
"Justin?" slumrade hon. "JUSTIN!" skrek hon sen och omfamnade mig.
"Hej älskling." sa jag och kysste henne. Hon satte sig upp i sängen efter kyssen och tittade på mig.
"Har inte du massor att göra i New York?"
"Jag tog en dag ledigt, men jag måste tillbaka imorgon igen." sa jag ledsamt. Hennes ansiktsuttryck ändrades och hon tittade ner på sina händer i tystnad.
"Babe, jag är ledsen. Men vi kan vara med varandra hela dygnet!" sa jag för att försöka göra henne glad.
"Jag vet, jag är verkligen jätteglad att du kunde komma. Vi får ta vara på det nu." sa hon och böjde sig ner och kysste mig. Jag satte mig upp bredvid henne och kysste henne tillbaka. Jag smekte henne över ryggen och hon rufsade till mitt hår.
"Ehrrmmm." sa Chaz som stod i dörröppningen. "Ni är inte ensamma." fortsatte han.
Sarah började skratta och jag stämde in.
"Vad ska vi göra idag då?" sa jag.
"Hockey!" utbrast Chaz.
"Det var längesedan, det gör vi. Var är Ryan?" sa jag.
"Hallå? Jag har aldrig stått på ett par skridskor." sa Sarah.
"Haha, älskling, jag kan lära dig." sa jag och kramade henne och kysste henne på kinden.
Snart satt vi i min bil på väg till den gamla isrinken som vi hade spelat på när vi var små.
"Det ser precis ut som förut." sa Ryan när vi steg ut ur bilen.
"Ska vi spela då?" sa Chaz och var snart ute och körde runt på isen.

Sarah's perspektiv:
Justin höll min hand när jag försiktigt steg ut på isen.
"Kom." sa han och höll hårt i min hand samtidigt som han drog mig runt på isen.
"Justiiiin! Detta är jätteläskigt!" sa jag skräckslaget.
"Du behöver inte vara rädd, jag är här." sa han och höll om mig bakifrån.
"Sarah, kom!" sa Chaz från andra sidan rinken.
"Jag kan inte, Chaz." sa jag och skrattade.
"Testa!" sa Justin och släppte taget om mig. Han åkte bort till Ryan som sköt på målet.
Chaz åkte fram till mig.
"Har du aldrig åkt skridskor innan, Sarah?" sa han och flinade.
"Nej, bara en gång. Och det gick inte bra." sa jag och såg på honom. Han knuffade mig lätt.
"Kan du hålla balansen då?" sa han och flinade ännu mer.
"Du slog inte så hårt." sa jag och knuffade honom hårt. Han var inte beredd, så han föll och han drog ner mig också.
"Du har dock inte så bra balans!" skrattade jag och låg på isen.
"Du knuffade ju för hårt." muttrade Chaz och reste på sig.
"Hallå? Kan du hjälpa mig upp?" frågade jag Chaz. Justin hade hunnit komma fram till oss och sträckte fram sin hand mot mig.
"Vad gör ni egentligen?" sa han och log.
"Testar balansen. Jag har faktiskt bättre balans än honom." sa jag och pekade på Chaz som åkt bort till Ryan.
"Visst." sa han.
"Det är sant!" sa jag och låtsades bli sur och tittade ner på marken med armarna i kors.
"Jag tror dig, älskling." sa han och lyfte upp mitt ansikte med sin hand. "Jag älskar dig, Sarah." sa han och kysste mig.
Jag omfamnade honom och kysste honom. Vi stod där på isen och kysstes, och plötsligt hade Chaz och Ryan kommit fram till oss och puttade oss lätt. Justin avbröt kyssen.
"Nu ni!" skrek han och satte fart efter dem på skridskorna. Jag åkte försiktigt bort till kanten och tog av mig skridskorna.
"Ska du inte vara med och spela Sarah?" sa Ryan.
"Nej, jag förstör bara. Jag tittar på istället." svarade jag och drog på mig mina skor.
"Säker?" sa Justin som ställt sig bredvid Ryan.
"Säker."
Killarna spelade riktigt bra. Ryan och Chaz spelade i ett hockeylag här i Stratford. Justin hade inte tid med sånt men var minst lika duktig som de andra. I mina ögon var han det i alla fall. I mina ögon var han perfekt.

Vi hade varit vid rinken nästan hela dagen nu och jag var genomfrusen. Justin körde hem alla till sig, men jag skulle sova hos honom i natt. Jag hade berättat för min mamma, och hon tyckte det var okej.
"Är du hungrig?" sa Justin när vi kommit innanför dörren.
"Ganska." sa jag och log.
"Jag ska se vad vi har att bjuda på." skämtade han och gick in i köket.
Jag gick in efter honom.
"Vill du ha tacos?" frågade han.
"Gärna!" sa jag och gick fram till honom.
"Jag fixar köttet så fixar du grönsakerna." sa han och gav mig en lång kyss.
_______________________________________________________________________________________________
Jag orkar inte göra ett till ikväll, det har tagit mig hela kvällarna detta lovet, så tyvärr blir det inte två idag som vissa vill. Kanske imorgon om jag inte har något för mig!
Kommentera mycket då, så kommer det två imorgon! :)
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

jättebra!!:)

så ska det vara!:)

fortsätt så!:)

Kram!<3

2011-11-02 @ 18:47:42
Postat av: Anonym

O-M-G! Jättebra!!!!

2011-11-02 @ 21:18:32
Postat av: Elwira

as bra jueeee!!!!!!

du är jätte bra på att skriva,

spelar ingen roll om du bara får ett inlägg, bara det blir ngt :)



kraum :)

Postat av: Anonym

grymt!! skriv mer,:)

så ska det vara!!:)

2011-11-03 @ 11:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />