shawty with you - kapitel 23

"Hur känns det Sarah?" Chaz såg på mig.
"Om vad?" frågade jag. Jag hade varit upptagen av annat och inte lyssnat på vad dem snackade om.
"Om paparazzina?" sa Chaz.
"Jag vet inte riktigt, det funkar väl." svarade jag. Justin såg på mig.
"Det funkar väl?" upprepade han.
"Ja, jag vet inte riktigt hur det känns än. Men det ska väl gå bra." svarade jag.
"Haha, okej." sa Justin.
"Ska vi dra då?" sa Ryan och reste sig.
_________________________________________________________________________________________________
1. Sarah 2. Joanies rum 3. Sarah 4. Frukost 5. Justin 6. Nationalpark

När jag kom hem var mamma inte hemma, men jag hittade Joanie instängd på sitt rum med dator och hög musik. Jag sprang in till henne och började dansa som en galning. Joanie fällde ner sin dator och skrattade åt mig.
"Vart har du lärt dig dem stegen?" frågade hon och skrattade.
"Haha, jag är självlärd." Jag satte mig bredvid henne i sängen och tog upp hennes dator.
"Hur är det?" frågade jag samtidigt som jag loggade in på min twitter.
"Allt är bra, hur är det själv?" svarade hon och gick och satte sig på en stol.
"Jag mår jättebra, men du ska veta att jag och Hanna inte är vänner längre." sa jag och tittade ner i datorn.
"Va? Varför då?" Hon såg förvånat på mig.
"Hon sa att Justin är falsk, och hon ångrar sig inte." Jag gick in på Hannas twitter men såg inget nytt.
"Det trodde jag inte om henne. Har hon inte sagt något till dig?"
"Nej, hon har inte sagt något. Men hon twittrade." sa jag och vinklade datorn mot henne.
Hon lutade sig fram och läste.
"I'm sorry, I didn't mean it, but you don't seem to care about it. so bye." läste hon. "Vad menar hon med det?"
"Antagligen att hon är ledsen för vad hon gjort, men att jag inte bryr mig, och att vår vänskap är över." sa jag och vände datorn mot mig istället.
"Bryr du dig inte?" frågade hon.
"Klart att jag bryr mig! Det är hon som inte bryr sig, vågar inte säga något till mig face to face. Hon gav det inte ens en chans att säga förlåt. Det är riktigt lågt, så nu orkar jag inte bry mig längre." sa jag till henne.
"Jag är ledsen, men du har väl fortfarande Ryan, Chaz och Justin, va?" sa hon och kramade om mig.
"Ja, dem är bäst." sa jag och kramade om henne.
"Hallå? Är någon hemma?" hörde vi mamma ropa från nedervåningen.
"Ska vi gå ner?" frågade Joanie. Jag nickade och lade ifrån mig datorn och följde efter min syster ner för trappan.
"Hej tjejer! Kan ni hjälpa mig att packa upp?" Mamma stod i hallen med sin kappa om ena armen och tre matkassar vid fötterna.
"Hej mamma!" sa jag och kramade henne och tog en kasse.
Vi lagade mat tillsammans och hade sedan en mysig spaväll med ansiktsmasker och filmer.

Nästa morgon vaknade jag av att min telefon ringde. Jag tog upp den och svarade.
"Oj, sover du?" sa Justin.
"Jag gjorde." svarade jag och log.
"Förlåt, men jag ville bara fråga om du ska göra något idag."
"Inte vad jag vet." svarade jag.
"Nu ska du, jag hämtar dig om en och en halv timme." sa han lurigt.
"Vart ska vi?" frågade jag snällt.
"Det får du se när vi kommer dit vi ska. Gå och gör dig i ordning nu. Puss." Han lade på.
Jag gick och valde ut kläder och gick sedan in på toaletten och fixade mig.
När jag kom ner i köket satt min mamma och åt frukost.
"Godmorgon, det finns bröd och sånt på diskbänken." sa hon.
"Tack." sa jag och fixade mina smörgåsar.
"Vad händer idag då?" sa mamma och tog bort sin tallrik från bordet.
"Justin kommer snart och hämtar upp mig." svarade jag och började äta.
"Vad roligt! Vart ska ni?"
"Jag vet inte, Justin sa att det var en överraskning."
"Åh, okej. Ha det så roligt, jag ska träffa en gammal vän så jag kommer hem sent ikväll och Joanie skulle på fest och sedan sova hos en kompis, så ingen är här hemma om ni skulle vilja vara här sen ikväll." sa mamma.
"Okej, tack." sa jag samtidigt som det knackade på dörren. Jag gick för att öppna och möttes av Justins leende vid dörren. Han kramade om mig och kysste mig.
"Hej älskling, är du redo?" frågade han. Jag kollade på hans huvud där jag upptäckte en övergullig mössa.
"Jag är klar, men är det verkligen så kallt för att ha en så söt mössa?" sa jag och skrattade.
"Vadå? Gillar du den inte?" frågade han och rättade till mössan. Jag bara log och gick med honom ut till bilen.
"Jag gillar den." svarade jag.
"Bra. Nu kör vi!" sa han och satte foten på gaspedalen.
Vi åkte ett tag innan vi kom fram till en stor, gräsbeklädd parkering.
"Var är vi?" frågade jag och såg på honom.
"Vi är i Stratfords Nationalpark, jättemysigt ställe, jag kände att jag ville visa dig detta." svarade han. Jag lutade mig över till Justin och gav honom en lång kyss.
"Ska vi gå en runda?" frågade han sen.
"Visst." svarade jag och gick ut ur bilen.

Justin's Perspektiv:
Vi gick hand i hand igenom skogen och bara var tysta. Sedan kom vi fram till platsen där vi skulle äta lunch. Jag hade sett till att allt var förberett. Jag ledde henne fram till filten och vi satte oss ner. Jag tog fram mat och Sarah såg väldigt förbryllad ut.
"Justin, hur lyckas du med allt detta?" sa hon.
"Jag har förberett det." svarade jag och log.
"Du är världens bästa pojkvän." sa hon. Jag lyste upp inom mig.
"Och du är världens bästa flickvän.
_______________________________________________________________________________________________
Vad tycker ni? 10 KOMMENTARER SÅ KOMMER NÄSTA IMORGON! :D
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra!!:)

2011-11-05 @ 07:42:02
Postat av: Anonym

Överbra!!

Du är ju skit duktig!!:)

2011-11-05 @ 08:27:43
Postat av: Anonym

Yäy!;)

Jag vet att det tar mycket tid, men kan du hinna med två till ikväll?:)

Kanske för mycket jag frågar nu men kan du skriva lite längre inlägg för dom tar slut så snabbt när man läser!:( synn!:(

puss&kram!// emelie

2011-11-05 @ 08:34:01
Postat av: Anonym

överbra!!:)

2011-11-05 @ 10:09:40
Postat av: Anonym

jajamensan!

2011-11-05 @ 12:10:51
Postat av: Anonym

Skit bra!!

2011-11-05 @ 16:41:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />