shawty with you - kapitel 26

När jag tillsammans med Justin kom hem till honom efter att ha lämnat Ryan och Chaz började Justin fråga ut mig.
"När var ni tillsammans?"
"Halvåret innan jag flyttade hit." svarade jag lugnt.
"Var ni tillsammans i ett halvår?"
"Vill du att jag ska berätta hela historian eller?" sa jag med ena ögonbynet på skaft.
"Gör det." Han satte sig på sin säng och jag bredvid honom.
"Jo, det var såhär.." började jag.
_________________________________________________________________________________________________


"Vi träffades först genom våra kompisgäng. Då var vi väl runt sju personer som umgicks då och då. Sen började Jessie snacka med mig mer och mer, och jag erkänner, jag älskade det. Sen frågade han om mitt nummer och så började vi prata i telefon sent på kvällarna och smsa med varandra väldigt ofta. Tillslut tog han mod till sig och bjöd ut mig. Det höll i ett halvår, men när jag berättade att jag skulle flytta hit reagerade han inte så bra. Så vi gjorde slut då, och bestämde oss för att bara vara vänner." berättade jag för Justin.
"Okej..Men jag är väl mycket bättre än den där killen med humörproblem?" sa Justin och log mot mig.
"Så mycket bättre." svarade jag och kysste honom. "Jag måste gå nu."
"Redan? Stanna en liten stund till!" sa han och fortsatte kyssa mig. Jag kysste honom några gånger till innan jag reste mig upp.
"Jag har skola imorgon, Justin."
Jag gick ner och tog på mig min jacka och halsduk.
"Vi ses imorgon älskling." sa jag och öppnade dörren. Justin sprang fram till dörren och omfamnade mig.
"Jag älskar dig. Vi ses imorgon snygging." viskade han i mitt öra och stängde dörren.
Jag gick hem på trottoaren och plötsligt kände jag något blött på min nästipp. Jag tittade upp och såg snöflingor singla ner från himlen. Förra gången det snöade sa Chaz att han skulle mula mig, men snön lade sig inte på marken utan smälte tills nästa dag. Denna gången såg det ut som att snön skulle ligga kvar ett tag. Detvar ju ändå i mitten av november, och det var iskallt ute. Jag kände att min mobil vibrerade i fickan och tog upp den.
"Hej det är Sarah." svarade jag.
"Det snöar! Hahahaha!" Jag hörde Chaz's skratt i andra sidan av luren.
"Du får inte mula mig." sa jag snällt.
"Joho du! Om jag ska! Känn dig rädd." sa han ondskefullt.
"Du är ond Chaz. Vet du det?" sa jag och log för mig själv.
"Ond skulle jag nog inte säga, men lite elak då och då." skrattade han.
"Du ska få en riktigt stor snöboll i huvudet imorgon om du mular mig." hotade jag.
"Jag är inte rädd. Kom an bara!" sa han och fortsatte skratta.
"Hejdå Chaz." sa jag och lade på.
Jag fortsatte att gå hemåt, glad var jag.

Nästa morgon när jag vaknade och tittade ut såg jag min trädgård vit. Ett rus av lycka gick genom mig, jag älskade vintern och snön.
När jag steg på bussen och såg Chaz flin mot mig suckade jag. Jag gick fram till honom och satte mig.
"Hej." sa jag.
"Lite rädd?" frågade han.
"Nej, du vet mycket väl att du kommer få igen." sa jag och log.
"Hmm."
"Du, varför är aldrig Ryan på bussen?" kom jag på. Jag hade aldrig tänkt på det innan.
"Han bor jättenära skolan." svarade Chaz kort.
"Okej." sa jag och gick snabbt ut ur bussen för att Chaz inte skulle hinna mula mig innan skolan.

Skoldagen gick ganska snabbt, och när min sista lektion var slut och jag var på väg till skåpen såg jag Ryan och Chaz vid mitt skåp. Jag suckade och log för mig själv.
"Killar, det är inte lönt, ni kommer ångra er om ni gör det." sa jag och log stort.
"Haha, jag tror inte jag kommer ångra mig. Det ska bli ett rent nöje!" svarade Chaz och flinade brett.
"Ni är elaka.." svarade jag och tog ut böcker som jag skulle ha med mig hem.
"Jag är väl ändå inte elak? Jag har inte sagt att jag ska mula dig." sa Ryan förvånat.
"Nej, men jag ser på dig vad du tänker." sa jag och låste mitt skåp. Jag gick mot utgången med Ryan och Chaz strax bakom mig. Skolbussen hade inte kommit när jag kom ut så jag bestämde mig för att gå hem. Ryan och Chaz gick med mig. Jag var ständigt på spänn, dem kunde ju hoppa på mig när som helst.
När vi hade gått ett tag såg jag ett bekant ansikte.
"Justin!" skrek jag och småsprang fram till honom. Han lyfte upp mig och snurrade mig några varv innan han satte ner mig och kysste mig med ena handen på min kind.
"Justin, du måste skydda mig för dem." sa jag och pekade på Ryan och Chaz som var någon meter ifrån oss. Justin flinade.
"Vad ska dem göra?" sa han och lade ena armen om mig och såg ner på mig.
"Mula mig.." mumlade jag och lutade huvudet mot hans mjuka dunjacka.
"Haha Sarah, du kommer inte undan." sa Chaz och skrattade. Han tog upp snö från sidan av trottoaren och började jaga mig. Jag försökte springa undan med Justin höll fast mig.
"JUSTIN!" skrek jag och höll mina händer för ansiktet. Chaz kom närmare och tryckte upp den iskalla snöbollen i mitt huvud. Jag rätade mig och tog bort snön från mitt hår innan jag tog en stor näve snö och tryckte i Chaz's huvud och en i Justin's hår.
"Det ångrar du!" skrek Justin och sprang efter mig. Jag skrattade och när han hann fatt mig höll han om mig bakifrån och jag böjde mig framåt.
"Nej, snälla!" skrek jag mellan skrattattackerna.
_______________________________________________________________________________________________
Förlåt för kort kapitel, men jag hinner inte! Har sjukt mycket prov nu dem närmaste veckorna så förvänta er inte för många kapitel!

+Jag ser vem det är som kommenterar, IP-addressen säger allt. Det är jättekul att du kommenterar flera gånger, men jag vet att du är en och samma person. :)

/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi., älskar din novell bara! Förlåt..(aaaaaa)

kram!

2011-11-07 @ 20:56:41
Postat av: Cherry

Skiitbra :D ♥♥

2011-11-07 @ 21:51:12
Postat av: Anomym

Guud vilket bra kapitel! ;) Fortsätt så!!! ;)

2011-11-07 @ 22:19:03
Postat av: emma

Jättebra! Du är jätteduktig på att skriva, ser fram emot den här novellen!

2011-11-07 @ 23:07:41
Postat av: Elwira

As bra, du är superduktig att skriva,

Sedan så ser emot efter nästa del :)

Postat av: Anonym

när kommer nästa?:) samma "person" igen:)

2011-11-08 @ 17:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />