shawty with you - kapitel 25

Nästa morgon vaknade jag och såg samma ansikte igen, lika vackert som igårkväll, fast med håret på sne. Jag lyfte på en hårslinga som legat över hennes ansikte och hon öppnade långsamt sina ögon.
"Hej sötnos." viskade jag och lät mina läppar röra vid hennes.
"Hej snygging." svarade hon och drog mig närmare henne.
Jag tittade in i hennes vackra bruna ögon och smekte långsamt hennes hår.
"Jag älskar dig." sa hon. Jag log och kysste hennes perfekta läppar innan jag svarade.
"Jag älskar dig ännu mer."
"Det går inte." svarade hon och kysste mig.
_________________________________________________________________________________________________


Vi gick ner och åt frukost sen gjorde vi oss i ordning för att åka hem till Chaz. Vi hoppade in i bilen och så åkte vi dit.
När vi kom till Chaz var redan Ryan där. Jag gick snabbt runt bilen för att öppna dörren åt Sarah.
"Tack." sa hon och kysste mig på kinden.
Jag gick efter henne och hon knackade på dörren. Chaz öppnade och kramade om henne och sedan mig.
"Hej Justin!" sa Ryan.
"Hej Ryan!" svarade jag och gick in för att hälsa på honom. Vi satte oss i soffan och snackade.
"Vad ska vi göra då?" frågade Chaz.
"Det är en hockeymatch idag, ska vi gå och se den? Det är gratis." sa Ryan. Jag och Chaz nickade, sen kollade jag på Sarah om hon ville.
"Varför inte?" sa hon och ryckte på axlarna.

Sarah's Perspektiv:
Jag var inte så intresserad av ishockey, men det var killarna så jag får ju ställa upp. Det kan nog bli kul. Resten av förmiddagen gjorde vi inte så mycket, vi åt lunch och bara tog det lugnt.
En stund innan matchen satte vi oss i Justins bil, Ryan och Justin där framme och jag och Chaz där bak. Jag kände Justins blick klistrad på mig då och då genom backspegeln och jag log tillbaka mot honom.
Vi kom fram till hallen där matchen skulle hållas och gick ur bilen. Justin tog min hand och vi gick in i hallen.
"Vem spelar?" frågade Justin.
"Jag tror det är Stratford mot Toronto." svarade Ryan. Justin vände huvudet mot mig.
"Där bodde väl du innan?" sa han.
"Ja det gjorde jag." svarade jag.
Jag kom och tänka på tiden i Toronto. Mina vänner, och min pojkvän. Min pojkvän! Jessie spelade ishockey.
Jag skakade ifrån mig tankarna och log mot Justin när vi satte oss ner på platser ganska nära rinken.
Efter en stund började matchen och Ryan och Chaz var väldigt entusiastiska. Jag hade väldigt roligt, och kände igen vissa från båda lagen. Men det var ett speciellt ansikte jag lade märke till. Denna personen verkade lägga märke till mig också och våra ögon bytte blickar. Jag stelnade för en stund när jag såg hans bländande leende.
"Vem tittar du på?" frågade Justin som märkt att jag stirrade på någon på Torontos avbytarbänk. Jag slet blicken från Jessie och tittade på Justin.
"Inget." svarade jag. Justin kollade med längtan på mina läppar och närmade dem. Dem möttes och han drog en hand genom mitt hår. När jag såg ut på rinken igen såg jag inte Jessie på bänken längre, men kände på mig att hansett vad som just hände. Inte för att han hade med saken att göra, men han var ju mitt ex och jag hade inte pratat med honom på länge.
Efter matchen gick vi ut till parkeringen.
"Sarah! Vänta!" Alla vände sig om och såg en kille i klädd i träningskläder komma springande mot oss. Jag log stort.
"Hej Jessie." sa jag och kramade om honom.
"Hur är det?" frågade han och tog ett steg bakåt. Han inspekterade de tre killarna vid min sida.
"Det är bra, själv?"
"Allt är bra." sa han innan han tog ett steg närmare Justin. "Jag tror inte vi har träffats. Jag heter Jessie. Jag känner Sarah från när hon bodde i Toronto. Är inte du Bieber?" sa han till honom.
"Hej. Jo det är jag, jag heter Justin. Sarahs pojkvän." svarade Justin. Jessie började skratta.
"Sarah, hur har du kunnat få honom?!" sa han.
"Frågan är hur jag har kunnat få henne." sa Justin och lade ena armen om mig. Chaz som stått tyst vid Ryans sidatog nu ett steg fram och vinkade framför Jessies ansikte.
"Hej du! Chaz heter jag." sa han och skakade Jessies hand.
"Hej Chaz!" skrockade Jessie.
"Ryan" sa Ryan och tog upp ena handen ur fickan och gjorde en hälsnings gest.
"Jessie." svarade Jessie och vände sedan blicken mot mig.
"Men detta var kul, vi måste ses snart. Jag hör av mig, har du fortfarande samma nummer?"
"Ja det har jag. Hejdå!" sa jag och fortsatte mot bilen.

När vi satt oss i bilen började frågorna.
"Hur känner du honom?" frågade Chaz som satt bredvid mig.
"Han är typ mitt..ex." sa jag och tittade tveksamt mot Justin. Han hade ett stenhårt uttryck och man såg att han kämpade för att inte visa något.
"Ojojoj, fortfarande känslor för honom eller?" sa Chaz och blinkade. Justin väntade på svaret.
"Nej. Jag älskar Justin." sa jag och log. Justins min mjuknade lite.
"Jag älskar dig också." sa Justin och tittade på mig i backspegeln och lade ena handen på mitt ben i några sekunder.
"Han verkar gilla dig." sa Ryan från framsätet. Justin gav Ryan en sur min. Ryan log oskyldigt tillbaka. Jag bara skakade på huvudet och tittade ut genom fönstret på landskapet som susade förbi.

När jag tillsammans med Justin kom hem till honom efter att ha lämnat Ryan och Chaz började Justin fråga ut mig.
"När var ni tillsammans?"
"Halvåret innan jag flyttade hit." svarade jag lugnt.
"Var ni tillsammans i ett halvår?"
"Vill du att jag ska berätta hela historian eller?" sa jag med ena ögonbynet på skaft.
"Gör det." Han satte sig på sin säng och jag bredvid honom.
"Jo, det var såhär.." började jag.
_______________________________________________________________________________________________
Ett lite sådär halvt rörigt kapitel, men jag hinner inte, har två böcker jag måste läsa ut tills imorgon och den ena är på engelska! sen är det ju EMA's klockan 20.00, MISSA INTE JUSTIN DÄR!
kommentera nu ordentligt så att jag blir glad när jag tittar in imorgon och då kanske ger er ett till kapitel!
puss.
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättebra!

Kram!

2011-11-06 @ 19:12:09
Postat av: Anonym

Man blir ju kär!

Men skriv inte mer om han jessie!

Det får handla om sarah&justin ju!

snälla? Han jessie behöver inte vara med längre!

Puss&kjam!

2011-11-06 @ 19:24:53
Postat av: Elwira

mer :P dx den var as bra (A)

Postat av: Anonym

Jättebra!:)

2011-11-07 @ 15:22:05
Postat av: Anonym

du är skit duktig Ebba men han "jessie" behöver inte vara med mer ? Snälla!:) inte bara jag som påpekar det, hihi:) hoppas du inte tar det taskigt, sa det bara för att vara snäll! Kram

2011-11-07 @ 17:31:44
Postat av: Anonym

Ingen mer Jessie!

Du är jätteduktig!!!:)

2011-11-07 @ 17:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />