shawty with you - kapitel 4

Efter maten gick jag upp på mitt rum och satte på min dator och gick in på twitter. Jag twittrade:
"Feels good here in Stratford. Thanks for an awesome day!"
Jag kollade runt lite på twitter innan jag kollade mina followers. Tre nya. Jag klickade på den första. @ChazSom3rs - Det var Chaz! Jag följde honom och gick tillbaka och kollade nästa. @HannaLeigh95. Följde henne och kollade min sista nya följare, @itsRyanButler. Om jag inte har fel så är det Ryan. Jag följde honom också innan jag lade ifrån mig datorn och däckade i sängen.
_________________________________________________________________________________________________
1. Sarah & Chaz 2. Sarah & Hanna innan festen 3. Festen 4. Sarahs klänning

Nästa dag på bussen satte jag mig bredvid Hanna.
"Hej! Hur är det?" sa jag.
"Hej, jodå, jag är lite trött." svarade hon.
"Det är jag med. Vet du var idrottshallen ligger? Jag ska ha lektion där nu" frågade jag henne.
"Jag har också idrott nu, vi kan gå dit tillsammans." sa hon samtidigt som vi gick ut ur bussen.
"Du, har du lust att gå på fest med mig på fredag? En kille som heter Eric har bjudit mig, och sagt att jag får bjuda med någon."
"Jovisst, det låter kul. Kan vi träffas innan, jag vet ju ingenting." sa jag.
"Ja, vi kan väl göra oss i ordning innan och sånt?"
"Ja"

Dagarna i veckan gick fort. Jag var med både Chaz, Hanna och Ryan och lärde känna dem bättre. Nu var det fredag, sista lektionen.
"Så du kommer till mig när du packat dina saker?" frågade Hanna mig tyst.
"Ja, det tar nog en timme eller så, sen kommer jag direkt." viskade jag tillbaka.
På bussen hem satte sig Chaz bredvid mig.
"Hej på dig!" sa han glatt.
"Hej du!" sa jag leendes.
"Vad händer ikväll då, Sarah?" fortsatte han.
"Jag och Hanna ska på fest hos en kille som heter Eric." svarade jag.
"Kul, då ses vi där!" sa han innan han reste sig up och gick ut ur bussen.
Hela vägen hem satt jag och log. Jag kände mig lyckligt lottad. Helt perfekta vänner, inga problem. Jag kände mig fri. Jag packade min väska och slängde i mig en macka innan jag skrev en lapp till mamma och gick ut genom dörren.
"Jag tycker du ska ha den klänningen!" sa Hanna.
Vi var på hennes rum och dunkade musik samtidigt som vi valde kläder.
"Jag vet inte, den är lite kort.." sa jag tveksamt.
"Men hallå? Spelar det någon roll?!" sa Hanna och vi båda började skratta.
"Okej, det får väl bli denna." sa jag och satte på mig klänningen.
"Ska vi gå då?" sa Hanna.
"Let's go!" skojade jag.
När vi kom fram till Erics hus hörde vi musiken redan utanför. Vi gick in och började dansa. Jag kände några händer om min midja så jag vände mig om och log.
"Chaz!" ropade jag och omfamnade honom.
Han flinade och sa sedan:
"Hej. Lust att dansa?"
"Visst!"
Vi dansade och hade riktigt roligt. Efter ett tag beslutade vi oss för att gå bort till Hanna och Ryan som satt i soffan och snackade.
"Heeeeej!" sa Ryan. Troligen lite halvfull.
"Hej du!" svarade jag och Chaz.
"Har ni roligt då?" frågade Hanna.
"Jaa, väldigt. Men jag är väldigt trött" sa jag och slog mig ner mittemot Hanna bredvid Ryan.
Vi satt och småpratade och skrattade en stund innan Eric kom.
"Heej! Har ni roligt? Dig har jag inte sett förr. Jag är Eric. Och du?" sa han och satte sig bredvid mig och tittade på mig.
"Jag heter Sarah" sa jag.
"Fint namn..Vill du dansa?" sa han.
"Okej" sa jag och reste mig upp och gick efter Eric ut på dansgolvet.
När jag tittade bort mot sofforna syntes inte Hanna och Ryan till. Men Chaz satt kvar och tittade på mig. Hans ansiktsuttyck var oläsligt, men han såg inte direkt så glad ut. En lugn låt började och Eric började klänga på mig. Jag försökte dra mig ur han grepp, men han höll mig hårt om min midja.
"Varför ska du gå?  Du ska ingenstans" väste han i mitt öra.
Han kysste mig på halsen och smekte mig över ryggen.
"Sluta..Jag vill inte. Lägg av!" skrek jag.
Innan jag visste ordet av hade Eric fått ett knytnävslag i ansiktet. Jag kollade på den som slått honom. Chaz. Jag sa inget, utan bara kramade honom.

______________________________________________________________________________________________
Nästa kapitel kommer nog imorgon. Vad tycker ni? :)
/e

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gud den var jätte bra, längtar tills nästa avsnitt. Fortsätt så.. :) Fast när kommer Justin in i novellen för det är ju då spänningen börjar?? Right?

2011-10-15 @ 23:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />