whenever you need me - kapitel 18

”Sov gott gumman, vi får prata mer imorgon.”

Jag nickade, ”god natt.”

Sedan lämnade jag henne, och gick in på mitt rum där mina bröder ivrigt lekte med en leende Justin.

”killar, gå ut.” sa jag.

Tre par ögon riktades mot mig, och sedan lunkade William och Max ut ur mitt rum. Jag stängde dörren efter dem och gick leendes fram till Justin som satt i sängen.

”förlåt för att du fick utsättas för dem. De är, rätt ivriga.”

Justin skrattade, ”skojar du? De är roligare än vissa på skolan.”

”Visst, umgås med tioåriga pojkar istället för artonåriga i din egen ålder. Helt normalt” sa jag ironiskt och flinade.

”jag umgås hellre med dig” viskade Justin och kysste mig länge. Jag besvarade kyssen och satte mina händer längs med hans käkben. Hans händer vandrade längs min rygg och mina höfter medan kyssarna blev allt mer och mer intensiva. Jag öppnade min mun och gav hans tunga inträde.




Justin sov tungt vid min sida, men jag kunde inte sova. Även om Justin berättade allt som hade hänt innan idag kunde jag fortfarande inte få någon ro. Klockan stod på 4.13. Jag vände mig om för att se på Justin, hans låga andetag som tecken på att han sov och hans rufsiga hår som stod åt alla håll. Plötsligt öppnade han sina ögon och såg på mig. Han log stort mot mig.

”god morgon. Vad är klockan?”

Jag log, ”klockan är kvart över fyra.”

Justin satte sig lite högre upp i sängen, ”vad gör du uppe såhär tidigt?”

”jag kunde inte sova” svarade jag.

Han log oskuldsfullt mot mig innan han lade ena armen om mig och lutade sig tillbaka i sängen.

”sov gott, Mel” sa han.

Jag stängde mina ögon, ”god natt.”



Justin åkte hem redan innan frukosten. Resten av dagen hade jag spenderat med min familj. Vi hade åkt till shoppingcentret och handlat, och sedan lagat middag tillsammans. Det är just sådana saker som gör att man inte vill växa upp, att bara få vara barn och leva som man vill för alltid. Men livet måste fortsätta, och hur gärna jag skulle vilja vara ett litet barn igen, så gillade jag verkligen känslan att vara äldre.

När jag nästa dag satt ensam uppe på mitt rum ringde Chloe.

"hej! Vad gör du?" frågade hon.

"ingenting" svarade jag med visat ointresse.

"vill du komma hem till mig ikväll? Mina föräldrar är bortbjudna, och min bror, ja, han är väl inget problem."

"när ska jag komma?" frågade jag.

Jag kunde se framför mig hur Chloe log när hon sa, "kom när du har ätit middag."

Vi pratade en liten stund till, och sedan, när samtalet hade avslutats bestämde jag mig för att ta ett långt, varmt bad.

Justin och jag hade varit tillsammans i en vecka, men på grund av det som hände känns det som att vi blev ett par igår. Jag litade på honom fullt ut, och när jag fick reda på detta sjönk min respekt för honom rejält. Hade inte han kommit förbi igår och pratat ut hade jag antagligen legat nerbäddad under mitt täcke hela dagarna och inte gjort någonting. Men så är inte fallet, och jag är på väg till min bästa vän. Det var fortfarande inte mörkt ute, men det skulle inte dröja länge innan solen inte syntes längre. Jag svängde runt hörnet och såg Chloe’s hus framför mig. Det var ett stort, vitt hus med två balkonger på framsidan. Den gröna gräsmattan och rabatterna längs husknuten och staketet höll på att blomma upp nu när sommaren närmade sig. Baksidan hade en stor altan med en swimmingpool i mitten. Det var ett riktigt drömhus.

Jag gick upp på gången som ledde fram till ytterdörren och knackade på. Efter en stund öppnade Chloe dörren med ett brett leende på läpparna.

”hej! Kom in” sa hon och släppte in mig. Jag tog ett stort steg över tröskeln och böjde mig ner för att knyta upp skorna.

”jag har en massa tjejfilmer och popcorn, låter inte det överbra?” frågade hon entusiastiskt.

Jag skrattade kort, ”låter super.” Sedan följde jag efter henne in i köket där hon tog fram en popcornpåse och lade in i mikrovågsugnen. Jag satte mig på köksbänken och Chloe lutade sig emot den andra mittemot mig.

”Är det något nytt?” frågade hon.

Jag nickade leendes, ”sedan igår? Ja.”

Chloe’s ögon spärrades upp ivrigt, ”berätta!”

”Justin berättade allt för mig” svarade jag.

”och med allt, menar du?” svarade hon för att jag skulle fortsätta på meningen.

Jag log, ”allt. Hela historien från början till slut. Nu vet jag till och med mer än dig om honom.”

Hon lutade sig fram för att slå till mig på armen, och jag flinade ännu större.

”så, allt är bra mellan er två då?” frågade hon.

Jag nickade, ”men vi har ju i stort sett fått börja om från början i relationen. Jag tappade ju all tillit för honom, men det är bara att bygga upp det igen.”

Chloe log ärligt och lyckligt, ”jag är glad att det fungerar mellan er igen.”

Hon lutade sig fram och kramade om mig, och mitt i kramen gav mikrovågsugnen ifrån sig ett pling. Chloe släppte mig och gick för att ta ut den rykande heta påsen.

När hon hade hällt ut innehållet i en plastskål fortsatte vi in i vardagsrummet där vi slog på första filmen av många.
Efter tredje filmen hade klockan hunnit bli midnatt, och jag varken orkade eller såg fram emot att gå hem själv. Så efter ett snabbt samtal hem kom jag, tillsammans med min mamma, överrens om att jag skulle sova över hos Chloe.
Vi gjorde det mysigt för oss med en massa kuddar och täcken i soffan innan vi bäddade ner oss själva och såg en sista film.

”Mel, svara då!”

Jag öppnade ögonen och sneglade bort mot Chloe som låg på andra sidan soffan och skrek på mig. Då hörde jag också det, min egen ringsignal. Jag sträckte på mig för att nå telefonen och tryckte på svara utan att kolla vem det var.

”hallå?” frågade jag.

”förlåt sötnos, väckte jag dig?”

Så fort jag hörde Justin’s röst i andra änden av telefonen lyste jag upp och log. Chloe såg det på mig och tecknade åt mig som att fråga om det var Justin. Jag nickade ivrigt som svar och hon slängde sig bakåt och skrek i kudden.

”Inte bara mig, Chloe också.” svarade jag.

Han skrattade lågt, ”hälsa henne att jag bad om ursäkt.”

”Justin säger förlåt för att han väckte dig” sa jag till Chloe och log.

Hon muttrade, men log ändå, ”hälsa tillbaka att han kan förvänta sig hämnd.”

Jag skrattade och satte telefonen mot örat igen, ”du kan förvänta dig hämnd.”

Justin skrattade, ”men du, du har inga planer för det kommande dygnet, va?”

”nej, hurså?” frågade jag.

”kom till mig lite efter lunch så får du se.” svarade han lurigt.

Jag log, ”vi ses.”



sånt där tråkigt mellan kapitel. Men jag har otrolig fantasibrist, så KOMMENTERA VAD NI VILL SKA HÄNDA!

Kommentarer
Postat av: Becka

Bra

2012-04-24 @ 23:00:30
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Typ lite me drama? Maybe?;) haha men något undskefullt! Kram

2012-04-25 @ 06:28:53
Postat av: Liv

Bra kapitel!

2012-04-25 @ 07:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />