whenever you need me - kapitel 19

”förlåt sötnos, väckte jag dig?”

Så fort jag hörde Justin’s röst i andra änden av telefonen lyste jag upp och log. Chloe såg det på mig och tecknade åt mig som att fråga om det var Justin. Jag nickade ivrigt som svar och hon slängde sig bakåt och skrek i kudden.

”Inte bara mig, Chloe också.” svarade jag.

Han skrattade lågt, ”hälsa henne att jag bad om ursäkt.”

”Justin säger förlåt för att han väckte dig” sa jag till Chloe och log.

Hon muttrade, men log ändå, ”hälsa tillbaka att han kan förvänta sig hämnd.”

Jag skrattade och satte telefonen mot örat igen, ”du kan förvänta dig hämnd.”

Justin skrattade, ”men du, du har inga planer för det kommande dygnet, va?”

”nej, hurså?” frågade jag.

”kom till mig lite efter lunch så får du se.” svarade han lurigt.

Jag log, ”vi ses.”




Jag och Chloe åt en god frukost som bestod av pannkakor, och sedan gick jag hem för att byta till nya kläder. Justin hade förberett någonting speciellt för honom och mig, och jag hade ingen aning om vad det var.

Jag bytte om till en grå cardigan och blåa jeans innan jag sa hej då till min familj och försvann ut ur huset igen. Jag gick i en rätt snabb takt för att hinna fram till Justin’s hus så snabbt som möjligt. När jag kom dit såg jag Ryan lasta in en väska i Justin’s bil. Justin själv kom ut med ännu en väska från huset och jag mötte honom med en förvånad blick. Han log stort mot mig.

”vad är det här?” frågade jag.

Justin slängde in väskan i bakluckan, ”vi ska campa!”

Jag blev stående på samma ställe medan Justin gick in i huset igen. Chaz kom ut genom ytterdörren och kom fram till mig, ”hej Mel.”

”hej, vad är det vi ska göra?”

Han flinade brett, ”campa, sa inte Justin det?”

”har du campat innan?” frågade Ryan som kom fram till oss. Jag funderade en stund innan jag svarade.

”jo, i min trädgård.”

Chaz och Ryan skrattade högt, ”lycka till!”

Just då kände jag två armar omfamna min midja bakifrån. Jag vred på huvudet och mötte Justin’s leende ansikte. Han närmade sig mig och jag kysste honom snabbt på munnen, sedan släppte han mig men behöll ena armen om mig.

”har du aldrig campat innan?” frågade Justin förvånat. När jag skakade på huvudet fnös han, ”då kan detta bli intressant.”

Alla killarna skrattade i kör, men jag såg ner i marken och blåste en bubbla i mitt tuggummi. När Justin såg detta gav han ifrån sig ett ”aww” ljud och kramade mig.

”blev du ledsen nu?” frågade han och log försiktigt.

Jag fortsatte titta ner i marken, så han lyfte upp mitt ansikte med ena handen och kysste mig mjukt. Chaz och Ryan hade lämnat oss för att hämta tält, så vi stod ensamma på Justin’s uppfart. Jag lade mina händer om hans ansikte och kysste honom tillbaka. Denna gång höll kyssen längre, men förstördes när killarna kom tillbaka.

”hyr ett rum!” visslade Chaz medan han öppnade den redan fulla bakluckan. Justin bara flinade nöjt, men jag kände hur mina kinder blev röda och rodnade.

”är vi klara att åka nu?” frågade Justin.

Ryan nickade, ”jag tror det.”

”men vad väntar vi på då?”

Utan fler ord hoppade alla in i bilen, Justin och Chaz där framme, och jag och Ryan i baksätet.

”vart ska vi någonstans?” frågade jag.

Justin fortsatte hålla ett öga på vägen samtidigt som han svarade, ”Long Point. Det tar ungefär en timme dit.”

Jag nickade och såg ut genom bilfönstret. Vi passerade precis stadsskylten till Stratford och var nu ute på en motorväg.


En timme senare saktade bilen av från motorvägen och svängde in på en mindre väg. Denna väg ledde till en ännu mindre väg, och snart satt vi alla och guppade upp och ner på den knappt fungerande vägen. I det ögonblicket slog det mig. Hur ska jag klara mig här ute i vildmarken? Jag har ingenting med mig, och jag är långt ifrån allt vad civilisation heter. Jag kände mig dödsdömd.

Justin bromsade och vi stod alldeles stilla. Vi var mitt i en skog, och några meter längre ner vätte utsikten mot en stor sjö. Jag gav ifrån mig en stor suck innan jag steg ur bilen för att hjälpa de andra att packa ur bilen.

”hjälper du till med tältet, Mel?” frågade Chaz. Jag log givmilt och tog emot en säck där tältet förmodligen låg. Sedan följde jag efter honom till en plan yta där han bad mig ta ut delarna.

”Chaz.. Du råkar inte ha en instruktionsbok med dig?” frågade jag försiktigt.

Han skrattade, ”nej. Det behövs inte, vi klarar det säkert ändå!”

Jag rykte på axlarna och tog ut en tältpinne.

Efter många försök och olika ställningar lyckades vi få upp det första tältet. Nu var det bara ett kvar. Ryan och Justin, som varit och hämtat pinnar för att elda med, hade kommit tillbaka för längesedan.

”grabbar, skulle ni kunna hjälpa till lite här?” frågade jag.

Justin och Ryan såg upp på mig och Chaz innan de kom fram till oss med stora flin.

”klarar ni inte det själva?” frågade Ryan.

Jag skrattade ironiskt, ”någon”, sa jag och betonade någon med syfte på Chaz, ”glömde instruktionsboken. Så vi har fått klara av detta på egen hand.”

”typiskt Chaz.” mumlade Justin.

Efter att ännu en timme ödslats åt att sätta upp ett enda tält hade solen hunnit gå ner, och alla var utsvultna. Justin hade packat ner kött som skulle grillas, och Ryan tände brasan.

När vi hade ätit plockade Chaz fram marshmallows och Justin hade med sig sin gitarr. Jag hade aldrig trott att det kunde vara så mysigt att campa.

Det enda som hördes var sprakandet från brasan och Chaz som prasslade med marshmallowpåsen när han skulle öppna den. Efter att alla fått en pinne att spetsa godisbiten på satte Justin gitarren i sitt knä.

”vilken låt ska jag spela?” frågade han.

Chaz verkade ha tänkt ut ett svar i förväg, för han svarade nästan direkt.

”How to Love!”

Vi alla skrattade, men tystnade sedan igen när Justin drog första ackordet på sin gitarr.


(Lyssna medan nedanstående läses.) Justin Bieber - How To Love (originally made my Lil Wayne)


Cut the music up, a little louder

You had a lot of crooks tryna steal your heart

Never really had luck, couldn't ever figure out

How to love, how to love

You had a lot of moments that didn't last forever

Now you in the corner tryna put it together

How to love, how to love

For a second you were here

Now you over there, it’s hard not to stare, the way you moving around

Like you never had a love, had a love.

Jag stirrade instinktivt på Justin’s fingrar. Hur lätt han drog dem över strängarna, och hur bra det lät. Hans röst till det var bara ett stort plus, han sjöng som en gud. Då tittade jag upp på Justin. Hans ögon var fästa vid mig. Jag visste inte hur länge han tittat på mig, men han hade inte direkt börjat precis. Jag mötte hans blick och bara satt där och tittade på honom. Hela han såg lycklig ut. Jag hade kunnat sitta där och se på honom i evigheter utan att ens börja tröttna.

När låten var slut applåderade jag, Ryan och Chaz, och Justin skrattade lite generat medan han gick för att sätta tillbaka gitarren i bilen.

När han kom tillbaka och satte sig såg han frestande på min marshmallow som grillades ovanför elden.

”jag har inte fått någon sån” sa han besviket.

Jag skrattade, ”vill du ha denna?”

Justin nickade, ”ja.”

Sedan lyfte jag upp pinnen som marshmallowen satt på och siktade in mig på Justin’s gap. Självklart missade jag och han fick vit, kladdig sörja på hela kinden. Jag började gapskratta och Justin blängde surt på mig, men skrattade även han åt det.

”du har något på kinden, vänta så ska jag ta bort det” sa jag och lutade mig fram. Men istället för att ta bort det med handen kysste jag honom varsamt där han fått marshmallow. Jag kände hur Justin log, så jag flyttade mina läppar till hans och kysste honom hårt. Justin drog upp mig i sitt knä.

Chaz harklade sig från andra sidan brasan, ”vi ska nog gå och.. lägga oss nu.”

Han reste sig upp, och Ryan gjorde likadant medan han mumlade något om att han var trött.

Justin flinade åt dem, och jag lutade huvudet mot hans axel.

”det var väl inte så farligt att campa, va?” frågade han och såg på mig.

Jag skakade på huvudet, ”det var faktiskt riktigt kul.”

Han log och kysste mig. ”Jag är riktigt glad att vi blev sams igen.”

Jag lyfte huvudet från hans axel där jag satt i hans knä, ”jag med.”

Justin lade sina armar om mig och kysste mig hårt och länge. Sedan lyfte han upp mig och bar in mig i tältet. Där inne låg två sovsäckar uppradade bredvid varandra. Han lade mig på den ena medan han drog av sig byxorna och kröp ner i den andra. Han kysste mig ytterligare en gång innan han lade sig tillrätta.

”sov gott Melanie.”

”god natt Justin.”



KOMMENTERA.

jag ska försöka hinna med ett till kapitel i helgen. kram.
/e.

Kommentarer
Postat av: Wilma

Superbra! Åh, vad du är bra på att skriva!

2012-04-28 @ 08:42:18
Postat av: Liv

Så jäkla bra! vill bara att nästa kapitel ska komma nu nu nu!!!

2012-04-28 @ 09:03:39
Postat av: Emelie

jättebra kapitel! nästa får det komma drama, kärlek och gråt? :D

2012-04-28 @ 09:45:32
Postat av: Becka

Bra :)

2012-04-28 @ 19:13:21
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

2012-04-29 @ 17:26:07
Postat av: Nathalie

du skrive jättebra. lite bättre uppdatering så är du bäst. kan inte vänta tills nästa kapitel. puss

2012-04-29 @ 17:26:48
Postat av: Anonym

Ebba, jag kanske låter som en j*vla bitterfitta nu men du måste uppdatera! Och jag själv kan tycka att om du skriver en sak som du lovar, och inte håller, sviker vissa ibland! Vi förstår om du ha skola,prov, osv... Men säg till då! Så ja, nu är ris&ros på schemat överstryket... Puss

2012-05-01 @ 08:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />