shawty with you kapitel 56

Övar inför konserten ikväll. Kenny kommer och hämtar upp dig vid tolv så jag hoppas du är vaken då. Jag älskar dig. Puss.

Jag lade lappen på min huvudkudde och gick sedan runt sängen. Jag tog bort en hårslinga från Sarah's ansikte och log lite, hon var så söt när hon sov. Jag kysste henne försiktigt på pannan innan jag reste mig upp och stängde rumsdörren efter mig. Jag tog hissen ner till lobbyn där Kenny och Scooter stod och väntade på mig.
"All set?" frågade Kenny och flinade.
Jag nickade och drog upp mina byxor lite när vi hoppade in i bilen som skulle ta oss till arenan.


1. Justin & Carin 2. Justin på soundcheck 3. Justin 4. Justin på soundcheck 5. Scooter, Alfredo, Justin & Kenny 6. Pommes Frites

"Är du taggad inför ikväll?" frågade Scooter och såg på mig från passagerarsätet där han satt bredvid Kenny som körde bilen.
"Ja! Det var ett tag sedan, så jag längtar efter att få gå upp på scenen." svarade jag ivrigt.
Kenny skrockade tyst för sig själv och vi svängde in på parkeringsplatsen till arenan.
Kenny gick först ut ur bilen och såg mot ingången innan han såg på mig, "verkar som vi får gå bakvägen."
Jag nickade och följde efter Kenny.
När vi kom in i arenan mötte Carin, Scooter's flickvän, upp oss vid ingången. Hon brukar även hjälpa Ryan Good att välja vad jag ska ha på mig.
"Äntligen är ni här!" sa hon och gav Scooter en snabb puss på kinden, "Justin, följ med mig. Vi måste välja kläder innan vi gör något annat."
Hon tog tag i min hand och drog med mig bort till min loge där det redan hängde en massa kläder på galgar i hela rummet. Mitt i röran stod Ryan, min stylist.
"Justin! Det var ett tag sedan!" utropade han och gick fram för att ge mig en bro-kram.
Jag kramade honom tillbaka, "Hej Ryan!"
"Nu räcker det, ni har hälsat på varandra, ni har saknat varandra och så vidare. Tiden går grabbar! Vi måste hinna med allt!" avbröt Carin oss.
Jag suckade högt och Ryan skrattade.
Carin struntade i oss och höll fram en vit hoodie, "vad tycker du om den?"
Jag gjorde en grimas och hon suckade och hängde tillbaka den, "kom och leta upp något snyggt du gillar som vi kan utgå från!"
Jag rotade bland alla kläder tills jag hittade en svart och röd skinnjacka, "denna?" sa jag och drog fram den för att visa dem.
Carin nickade.
"Skitsnygg! Nu ska vi bara hitta lite saker att ha till den." sa Ryan och vände sig om för att börja rota i klädhögen.
Jag suckade nöjt och kastade mig på soffan, klar med vad jag skulle göra just nu.
Efter ett tag hade Ryan och Carin hittat röda byxor och tröja och svarta solglasögon och skor.
"Då var vi klara. Justin, ljudkillarna behöver dig på scenen." sa Ryan.
Jag nickade och reste mig från soffan där jag suttit ända sedan jag hittat jackan och gick bort mot scenen.
"Justin!" ropade någon från andra sidan scenen.
Jag tittade upp och såg en kille i trettio-års åldern som stod och vinkade mot mig. Jag skyndade på mina steg och var snart framme vid killen som stod och trasslade ut en massa sladdar.
Han skakade min hand, "trevligt att träffas. Jag heter Benjamin men du kan kalla mig för Ben."
Jag log tillbaka, "Justin."
"Jo, jag vill att du testar att sjunga i mikrofonen. Ser du killarna där borta?" sa han och pekade på två killar i ungefär samma ålder som honom som stod vid en massa knappar.
"Ja?" svarade jag och såg på killarna.
"De kommer visa dig när du ska sjunga och prata, och sånt nu när vi testar."
Jag nickade och tog emot mikrofonen och gick ut på scenen. Det var en liten skara människor som hade fått biljetter till soundchecken som var nu.
"Hej alla!" sa jag och ett jubel började. "Hur mår ni?" fortsatte jag och såg ut över folkmassan.
De fortsatte jubla och jag skrattade lite och tittade bort. Vid sidan av scenen stod mina dansare och snackade.
"Aye, killar! Kom ut hit!" ropade jag och vinkade in dem. De såg på mig innan de leendes kom utspringandes fram till mig på scenen. Jag gjorde mitt handslag med dem innan jag vände mig mot publiken igen.
"Det här är mina dansare, säg hej!" skrattade jag.
Dansarna vinkade och publiken jublade igen.
"Eyy, ljudkillarna, får vi lite musik här?!" ropade jag till de två killarna som stod vid ljudbordet.
Den ena killen sträckte upp handen i luften samtidigt som han satte på "Sexy and I know it".
Mina dansare började dansa och jag hängde på och shufflade.
Publiken skrek, "Go Bieber! Go Bieber!"
Efter ett tag var soundchecken klar och jag gick av scenen för att fortsätta med förberedelserna. Jag var på väg bort för att ta en vattenflaska när jag såg Scooter stå och prata med en kort, mörkhårig kvinna.
"Mamma!" ropade jag och gick fram till henne. Hon vände sig mot mig och gav mig en stor kram.
"Hej gubben. Jag har saknat dig."
Jag släppte henne och log, "jag har saknat dig med. Hur länge stannar du?"
"Nästan hela turnén." svarade hon.
"Bra, jag måste gå, vi ses sen!" ropade jag och fortsatte bort mot min loge.
Jag stupade rätt ner i soffan när jag kom in i logen som för övrigt numera var tom från alla kläder som varit här för någon timme sedan. Jag tog en klunk från min vattenflaska och såg hur dörren öppnades.
"Hej Justin." sa hon och log.
Jag reste mig upp från soffan och gick fram till henne, "godmorgon sömntuta."
Hennes kind kändes kall mot min hand och jag närmade mig långsamt hennes läppar.
"Justin! Hänger du med på lunch?!" sa Alfredo som stormade in i logen.
Jag såg upp på honom, "vänta lite."
Han flinade stort som svar och stängde dörren efter sig.
"Är du hungrig?" frågade jag Sarah.
Hon såg på mig som om det var självklart, "skojar du? Jag hann inte ens äta frukost innan Kenny kom och drog upp mig ur sängen."
Jag skrattade, "då går vi och äter."
Jag kysste henne snabbt på munnen innan vi gick ut ur min loge där Alfredo otåligt stod och väntade med armarna i kors, "ska vi gå eller?"
"Ja." svarade jag och tog Sarah's hand medan vi gick mot utgången där Kenny stod.
"Lunch?" frågade jag Kenny när vi kom fram till honom.
Han såg på mig, sedan Sarah och till sist Alfredo. "Vart ska vi?"
"Mc Donalds?" föreslog jag.
Kenny och Alfredo nickade ivrigt medan Sarah tvekade.
Jag såg på henne med hundögon, "kom igeeeeen. Du får välja restaurang nästa gång!"
Hon lade armarna i kors och såg skeptiskt på mig, "det sa du förra gången också."
Jag fortsatte se på henne med stora, bedjande ögon tills hon tillslut gav med sig och vi gick ut till bilen som stod utanför.

Sarah's Perspektiv:

"Vad vill du ha, Sarah?" frågade Kenny.
Vi stod i kön på Mc Donalds, nästan längst framme.
Jag såg på skyltarna med alla olika hamburgare innan jag tillslut bestämde mig, "en sallad."
Kenny fortsatte att vandra med sina ögon och stannade på Justin, "och du?"
Justin log stort, "Big Mac!"
Jag skrattade och så blev det vår tur att beställa. När jag hade fått min sallad gick jag bort till bordet längst ner i hörnet där Alfredo och Justin redan satt.
"Du kan inte bli mätt på det där lilla." sa Alfredo och syftade på min bricka med en sallad och ett glas vatten.
Jag såg först på min mat och sedan på honom och flinade, "jag kan tyvärr inte säga det samma."
Alfredo skakade på huvudet och öppnade förpackningen som innehöll hans hamburgare.
Jag vände mig mot Justin, "när ska vi se Eiffeltornet?"
Han tuggade klart innan han svarade, "Kan vi göra det imorgon eftermiddag? Jag har intervju på morgonen men sedan är jag ledig. Vi flyger också härifrån tidigt nästa morgon."
Jag nickade samtidigt som jag stoppade in en tomat i munnen.
"Vart ska vi?" frågade Alfredo ivrigt.
"Jag vet inte, fråga Kenny." svarade Justin och nickade med huvudet åt Kenny som kom gåendes med sin bricka med mat.
"Fråga vad?" undrade Kenny och slog sig ner på stolen bredvid mig.
Alfredo vände sig mot honom, "vart vi ska i övermorgon."
"Åh, jag har för mig att vi ska till Berlin en snabbis innan vi åker till London."
Jag skrattade så mycket att jag var nära att sätta maten i halsen.
"Vad är det som är så roligt?" frågade Kenny och såg på mig och sedan på Alfredo och Justin som kvävde ett skratt.
Jag log stort, "en snabbis?"
Kenny skrockade, "jaha, haha. Ni är väl för unga för sånt. Och så har ni dålig humor."
Justin blev genast allvarlig, "ursäkta? Min humor? Dålig? Ta tillbaka det där!"
Kenny satte händerna framför sig som en oskyldig gest, "okej, förlåt mig då."
Jag och Alfredo skrattade för oss själva åt de andra och snart hade vi ätit upp och skulle till arenan igen.

Inte så intressant, men något måste man ju ha för att det ska hända något?
10  KOMMENTARER SÅ KOMMER NÄSTA IMORGON.
(ni måste erkänna att det ändå var rätt långt, ellerhur? ;) )
/e.

Kommentarer
Postat av: emelie

de får vara lite intima i nästa!!:D

2012-01-08 @ 08:41:27
Postat av: Anonym

Ohh bra!:)

2012-01-08 @ 21:26:53
Postat av: Anonym

i nästa ska de vara intima och romantiska. :)

2012-01-09 @ 11:33:21
Postat av: zxczxc

bra

2012-01-09 @ 21:29:41
Postat av: Anonym

Ja, det var väldigt långt! Och bra!:)

2012-01-09 @ 21:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />