Shawty with YOU - kapitel 62

 

Efter ett tag var alla samlade och vi kunde åka till flygplatsen med gott om tid tills planet lyfte.
"Så, när kan jag göra min nästa konsert?" frågade jag Scooter.
Han såg upp från sin telefon, "om fem dagar förhoppningsvis."
Det gick ett glädjerus genom mig, men jag döljde det med ett leende, "och hur gör vi med de inställda konserterna?"
"Vi får ta dem i höst antagligen. När vi har tid."
Jag nickade och snart var vi framme vid flygplatsen.

 


1. Justin & Sarah på flygplatsen 2. Bangkok 3. Sarah & Hanna 4. Sarah & Hanna 5. Chaz & Ryan 6. Selena


Tre veckor senare:


"Justin, kom! Vi måste hinna i tid till flygplatsen! De landar när som helst," ropade Sarah till mig.
"Jag kommer!" skrek jag tillbaka och låste upp badrumsdörren. Där stod hon och väntade på mig med armarna i kors. Jag flinade oskyldigt och gav henne en kyss innan vi mötte upp Kenny nere i hotellets lobby.
Han såg på oss medan vi kom närmare och närmare honom, "är ni klara?"
Han reste sig upp.
"Yes." svarade jag och gick med Sarah's hand i min hand ut mot bilen vi hade hyrt. Kenny hoppade in i framsätet och jag bredvid honom.
"När landar dem?" frågade Kenny med ögonen på vägen.
Sarah tog upp sin mobil och läste smset hon fått från Hanna där det stod allt - Starttid, landningstid, flight nummer, gate och flygplats.
"16.45 på Bangkok International Airport. Gate 24." läste hon upp.
Kenny nickade och svängde in på rätt väg. Snart var vi framme vid flygplatsen och vi skyndade oss snabbt till rätt gate.
"När kommer dem?" frågade jag otåligt.
"snart, de ska ha landat nu." svarade Sarah minst lika otåligt.
Just då började det strömma ut folk från dörren som ledde till bagagebanden. Sarah ställde sig på tå för att vara den första som såg dem, men Kenny, med hans 190 cm långa kropp upptäckte Hanna, Chaz och Ryan innan de ens kommit ut genom dörren.
"Jag ser dem!" ropade han.
Hanna, Ryan och Chaz såg sig omkring och hittade snart oss och kom halvspringandes fram.
"hej! Gud vad jag har saknat er!" sa Sarah och kramade alla tre.
"Så, hur har det varit på turnén hittills?" frågade Chaz.
Jag log, "det har gått jättebra."
"ska vi dra eller? Justin, du har en konsert att förbereda." sa Kenny och avbröt vårt skvaller.



Sarah's Perspektiv:

 



"Sarah, berätta vad som har hänt under tiden vi varit ifrån varandra. Det har gått en hel månad!" sa Hanna och damp ner på min och Justin's säng. Han och killarna hade åkt till arenan för att förbereda inför konserten vilket gav mig och Hanna tid att prata tjejsaker.
Jag satte mig mitt emot henne på sängen, "det har inte hänt så mycket. Jag och Justin har inte ens bråkat, vilket känns otroligt bra."
Hon log, "hur länge har ni varit tillsammans nu?"
"Typ åtta månader."svarade jag och kände hur mina kinder blossade upp.
"Ni är så söta tillsammans!"
"Ja ja. Men vad har hänt där hemma då?" frågade jag för att komma på ett nytt samtalsämne.

"Ryan hittade en tjej.." började hon men jag avbröt henne.
"Har han?!"
Hon suckade, "hade du låtit mig avsluta meningen så hade du inte sagt så. De var tillsammans i typ tre veckor eller något sånt, och nu precis innan vi åkte hit sa hon att hon hittat någon annan."
"Vilken bitch." mumlade jag.
Hanna nickade, "ja."
"Men Chaz då? Har han hittat någon?" sa jag för att lätta upp stämningen igen.
Hon skrattade, "nej, inte vad jag vet i alla fall."
"Har du hittat någon?" undrade jag och blinkade med ögonfransarna.
Hon slog till mig på armen, "nej, och lägg av med det där fladdrandet med ögonfransarna. Det ser inte klokt ut."
Jag brast ut i skratt och hon stämde in.
Då började min telefon ringa, jag tog upp den ur fickan och svarade direkt.

"hej"
"hej Sarah!" sa Pattie i andra delen av luren.
"åh, hej Pattie!"
"Justin's konsert börjar snart, ska jag skicka en taxi till er?" frågade hon.
"Ja, tack. Vi kommer så fort vi kan!"
"bra. Taxin är där om fem minuter, så skynda er."
"okej, hejdå."
"hejdå." sa hon och lade på.


"Skynda dig Hanna, vi ska ta taxin till Justin's konsert om fem minuter."
Hon såg chockad ut, "va?! Nej, jag måste duscha och byta om först! Vi hinner aldrig, Sarah!"
"Lugna dig. Ta lite parfym och låna min blus så går vi." svarade jag för att lugna henne och kastade en persikofärgad blus till henne. Hon drog den snabbt över huvudet och greppade sin telefon innan vi tog hissen ner till lobbyn. Vi hade tur, inga fans stod och väntade eller något sånt, de var antagligen utanför arenan eller redan inuti den. Vi hoppade i taxin som redan hade fått vägdirektioner till vart den skulle.



När vi kom fram till arenan rusade vi in så snabbt som möjligt för att ingen skulle se oss. Väl inne backstage välkomnades vi av Pattie.
"Hej tjejer! Chaz och Ryan sitter redan i publiken, hänger ni med?" sa hon med ett leende klistrat på ansiktet.
Jag log tillbaka, "ja, tack!"
Hon visade vart vi skulle gå, och lämnade oss sedan för att gå och hjälpa Justin med något. Jag hade gärna gått och sagt hej om jag visste vart han var. Hanna och jag kom ut till ståplatserna och gick mellan scenen och staketet som skilde publiken från oss. De skrek och drog i våra tröjor så vi gick så nära scenen som möjligt.
Efter vad som känts som en evighet tog vi oss fram till den lilla öppningen i staketet som skyddades av en vakt.
Jag såg upp på den långa, muskulösa mannen, "ursäkta, kan vi komma förbi?"
Han inspekterade mig och Hanna, "namn?"
"Sarah Andrews och det här är Hanna Leigh." svarade jag.
Hans uttryckslösa ansikte skiftades till ett leende, "åh jaha! Förlåt mig, varsågod Ms. Andrews."
Vakten flyttade på sig så att vi kunde komma förbi.
"Tack." sa jag och fortsatte längre bak bland platserna.
"Sarah! Sarah! Snälla, titta hit!"
Jag vände mig förvånat om och såg en liten tjej hoppandes med ett anteckningsblock i handen.
Jag log stort, "hej du!"
"Sarah, kan jag snälla snälla snälla få din autograf?" sa hon.
"Visst sötnos!" svarade jag och klottrade ner mitt namn på hennes block.
Hon såg med stora ögon på autografen innan hon såg upp på mig. Hennes ögon tindrade som om det var det bästa som hänt henne.
"Åh, tack så mycket!" sa hon och kramade mig.
Hon nådde mig inte längre upp än till midjan, så jag fick böja mig ner och krama mig tillbaka.
"Vi ses!" sa jag och fortsatte bort till Ryan och Chaz.
Direkt när vi kom fram till killarna började konserten. Arenan släcktes ner, strålkastarna började blinka, och där. Mitt på scenen, bland röken från rökmaskinerna, stod han. Justin Drew Bieber. Musiken sattes igång och dansare kom ut på scenen och Justin började sjunga.



När konserten stod slut stod redan jag, Ryan, Chaz och Hanna och väntade när Justin kom ut från scenen.
Han log stort mot oss och gav alla en svettig kram och kysste mig snabbt.
"Vad tyckte ni då?"
Chaz flinade, "du var jättebra, bro!"
"Tack! Jag ska bara gå och duscha och byta om snabbt så tar vi Meet 'n' Greet sen." svarade han och försvann med ett skratt i halsen.

Ett tag efter att Justin hade gått kom Carin förbi.

"Sarah, kan du följa med mig in till Justin?"

Jag såg förvirrat på de andra innan jag följde efter henne, "vad gäller det?"

"Inget speciellt egentligen. Han ville bara prata med dig." svarade hon stressat.

Jag lät det vara och fortsatte in i Justin's loge där Justin stod och drog på sig en vit v-ringad t-shirt. Efter att han kommit igenom den med huvudet gick han fram till mig, "hej."

"Hej" svarade jag. "Vad är det?"

"Jag måste berätta en sak för dig. Du kommer inte gilla det, men jag kan inte göra något åt det."

"Jag är säker på att jag kan klara det" svarade jag och log lätt men samtidigt var jag nervös till döden över vad han skulle säga.

"Selena Gomez ska vara med på turnén från och med imorgon."

 



DUN DUN DUUUUN!
haha, ändå rätt gjutet att selena skulle komma med? ;)
personligen gillar jag inte henne, så detta kan bli kul. elaaaak hehehehe.
(bangkok är thailand's huvudstad om ni inte visste det) :)

 

jaja, KOMMENTERA NU DÅ?!

/e.


Kommentarer
Postat av: Isabell

Omg ja, DUM DUM DUM DUM!:)

det var jättefint & gulligt!:))

Undrar vad som händer med Selena, Hmmmmm;)

2012-01-25 @ 06:27:18
Postat av: Emelie

Jättebra! :) lycka till med nästa tjejen. ♥

2012-01-26 @ 18:37:37
Postat av: Anonym

jag är inget stort fan av selena heller, men de är så söta tillsammans, men tillbaka till "justin&sarah", de är i bangkok,och selena ska vara med, hmm.. lite DJÄVULSKAP! MOHAHAHAHAH:DDDDD

2012-01-27 @ 16:29:03
Postat av: Anonym

du får lägga upp ett kapitel ikväll! :D

2012-01-28 @ 10:21:03
Postat av: Anonym

bra :)

2012-01-28 @ 13:51:16
Postat av: Anonym

gölligt kapitel! :D

du är begåvad! :d

2012-01-28 @ 20:59:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />