Shawty with you - kapitel 63

"Sarah, kan du följa med mig in till Justin?"

Jag såg förvirrat på de andra innan jag följde efter henne, "vad gäller det?"

"Inget speciellt egentligen. Han ville bara prata med dig." svarade hon stressat.

Jag lät det vara och fortsatte in i Justin's loge där Justin stod och drog på sig en vit v-ringad t-shirt. Efter att han kommit igenom den med huvudet gick han fram till mig, "hej."

"Hej" svarade jag. "Vad är det?"

"Jag måste berätta en sak för dig. Du kommer inte gilla det, men jag kan inte göra något åt det."

"Jag är säker på att jag kan klara det" svarade jag och log lätt men samtidigt var jag nervös till döden över vad han skulle säga.

"Selena Gomez ska vara med på turnén från och med imorgon."





Jag stelnade till. Talade han sanning eller skojade han bara med mig? Selena är en av de värsta personerna på jorden, jag träffade henne en gång och då betedde hon sig rent ut sagt som en bitch. Jag ser inte fram emot resten av turnén, men egentligen, vad kan jag göra åt det?
Jag väcktes ur min dagdröm av att Justin upprepade mitt namn, "Sarah? Är det okej?"
Jag mötte hans blick, "det blir säkert bra."
Ibland kan jag faktiskt ljuga, detta kommer bli hemskt, det är en sak jag har klart för mig.
Han log ett falskt medlidande leende, "bra. Vad säger du? Ska vi gå it till Meet 'n' Greet nu?"
Jag nickade och följde efter honom ut ur logen och bort till de andra.



"Är du vaken, Sarah?"
Jag öppnade långsamt mina ögon för att se Hanna med sina blåa, förväntansfulla ögon titta på mig.
"godmorgon" svarade jag och vände mig för att väcka Justin, som inte låg bredvid mig.
Jag vände förvånat huvudet tillbaka mot Hanna, "var är Justin?"
Hon såg först frågande på mig eftersom hon trodde jag redan visste, men sedan, trög som hon är, insåg hon att jag verkligen inte hade någon aning.
"åh, han är på flygplatsen.." började hon nervöst.
Jag såg på henne att hon visste mer, så jag pressade henne, "Hanna..Vad gör han där?"
Hanna höll munnen stängd ett tag innan hon började mumla något ohörbart.
Jag blev arg, "Hanna! Vad gör han där?!"
"Han hämtar..Selena." erkände hon.
"Ska hon komma redan?" frågade jag.
"tydligen."
Jag sa inget mer utan gick direkt för att klä på mig ett par vita shorts och ett grått linne med halsband till.
"Vad ska vi göra idag?" frågade Hanna när jag kom tillbaka.
Jag funderade en stund innan jag svarade, "vet inte, ska vi shoppa?"
Hennes ansikte lyste upp i ett leende, "gärna. Jag ska bara hämta mina pengar och mobil"
Hon öppnade dörren för att gå ut, men krockade i någon. Hon skrattade lite och hälsade innan hon fortsatte ut. Jag stod otåligt och väntade på att se vem som kom, och möttes av Justin med någon i släptåg. Han log, men jag mötte hans leende med en skeptisk blick.
"Godmorgon sötnos." sa han och kramade mig lätt och kysste mig.
"hej."
Han backade några steg och lade ena armen om tjejen han hade med sig, "Sarah, det här är Selena. Selena, det här är min flickvän Sarah."
Selena log falskt mot mig och kramade mig så lätt som om jag vore porslin, "trevligt att träffas, Sarah."
Jag log lika falskt tillbaka, "detsamma."
Hon vände sig mot Justin, "jag ska gå och fräscha upp mig lite. Ses vi sen?"
Justin nickade och hon gav honom en puss på kinden innan hon lämnade oss ensamma. Jag stod fortfarande på samma ställe med armarna i kors och med samma skeptiska blick som när de kom.
Justin satte sig på sängkanten och tog av sig skorna, "så vad ska du göra idag?"
Jag släppte taget om mina armar, "jag ska shoppa med Hanna. Du?"
"Chaz och Ryan." svarade han med ett flin.
Jag nickade och lät den pinsamma stämningen flyta in emellan oss.
Plötsligt sträckte han på sig och såg på mig med förväntansfulla ögon, "jag har en idé!"
Jag suckade lågt, inte direkt spänd på att höra vad han hittat på.
"Kan ni inte ta med er Selena? Hon har ändå inget att göra, och ni skulle kunna lära känna varandra."
Jag gjorde en nekande rörelse med händerna samtidigt som jag lutade mig ifrån honom, "nej Justin. Har du helt glömt vad jag tycker om henne?"
"Då har du chansen att ändra din åsikt om henne!"
Jag skakade på huvudet i en gest för att visa att jag var oövertalad.
"Snälla, för min skull?" försökte han igen och plutade med läpparna.
Jag suckade och fick känna mig besegrad, "okej, men bara för din skull."
"tack!" utropade han och kysste mig snabbt på läpparna. Han hoppade upp på fötterna och sprang ut ur hotellrummet. Jag slängde mig ner på sängen och såg upp i taket. Denna dagen skulle inte bli bra.



"Vad tycker ni? Ska jag prova denna?"
Hanna höll upp en blå blus framför sig och bad om min och Selena's åsikt. Selena brydde sig inte utan bara stod och fingrade på sina naglar.
Jag suckade och försökte låta glad, "den är jättefin! Testa den."
Hanna log mot mig innan hon försvann bort mot provrummen. Jag återgick till att gå igenom en klädhög med reakläder och Selena stod och iaktog mig.
Efter att hon stått bakom mig och tittat på mig ett tag vände jag mig om, "vad är det?"
Hon fnös, "det är sorgligt att se vilket tråkigt liv du har."
Jag tog ett steg närmare henne, "vad menar du? Mitt liv är hur bra som helst till skillnad från ditt."
Selena hånskrattade åt mig, "du kommer ångra att du sa så, för du vet inte hur fel du har än. Justin vill inte ens ha dig egentligen, det har han sagt."
"Du håller dig borta från Justin, hör du det?!"
Selena fnös, "jag gör väl som jag vill?"
Nu stod vi bara några centimeter ifrån varandra, jag var riktigt nära på att klippa till henne, men Hanna kom tillbaka och stoppade oss.
"Tjejer, bråka inte. Det gör ingen nytta, plus att paparazzis kan komma på er."
Jag gav Selena en typisk "I've got my eyes on you" blick innan jag backade ifrån henne och krokade arm med Hanna.
"Ska du ha blusen?" frågade jag och log.
"Nej, den satt inte rätt."
Jag nickade och vi tog taxi tillbaka till hotellet.
När jag kom in på rummet slängde jag mig direkt på sängen. Denna dagen hade varit väldigt prövande för mig, och det enda jag ville göra just nu var att bädda ner mig under täcket och sova.
"Sarah?" hörde jag Justin's röst från badrummet.
"Ja?" svarade jag och satte mig upp.
Justin kom ut från badrummet med blött hår och satte sig bredvid mig på sängen, "har du haft en bra dag, gumman?"
Jag höjde ögonbrynen, "vad tror du?"
Han skrattade lätt, "inte den bästa?"
Jag nickade.
"Men så dålig var den väl inte? Selena är jättesnäll."
Jag såg på honom, "du har inte sett hennes sanna sida än, Justin."
"Sarah, lägg av."
"Vad? Fattar du hur hon behandlar mig?" skrek jag.
"Du har väl bara misstolkat hennes gärningar och vad hon sagt. Selena är inte dum, jag känner henne." sköt han tillbaka.
Jag kunde inte fatta det. Min egen pojkvän litar mer på en känd hora än mig.
"Så du tar hennes sida framför min?" stammade jag fram.
Han lade sin hand på min arm, men jag drog bort den.
"Sarah, älskling, jag vill bara att du ger henne en chans." sa han med sin lenaste röst.
Jag muttrade, "kalla inte mig älskling om du inte står på min sida."
Jag reste mig upp och gick bort till min resväska som låg öppen på golvet. Jag började slänga ner mina kläder i den och satte mig på den för att stänga den.
"Jag sover hos Hanna ikväll. Hör av dig när du litar på mig igen." sa jag och smällde igen dörren bakom mig.


Justin's Perspektiv:


Helvete. Vad gjorde jag precis? Jag begravde huvudet i mina händer och suckade innan jag insåg att jag var tvungen att springa efter henne. Jag reste mig snabbt upp och sprang ut genom dörren.
"Justin!"
Jag vände mig om för att se vem som ropat mitt namn, "Selena?"
Hon nickade och log, "jag har "Dear John" med mig, vill du kolla på den med mig?"
Jag suckade, "men jag måste.."
Hon kom närmare mig och satte sitt pekfinger över min mun, "Sarah behöver vara ensam just nu, så titta på filmen med mig istället."
Jag gav upp och gick med på det innan jag såg mig om en sista gång för att se den stängda dörren som ledde in till Sarah och Hanna. Selena tog min hand och drog mig in på hennes rum.
"Lägg dig till rätta så sätter jag igång filmen." sa Selena och pekade på sängen som stod mittemot tvn.
Jag lutade mig mot sänggaveln med en kudde bakom huvudet och iakttog Selena samtidigt som hon lade in filmen i dvd-spelaren. Hon reste sig upp från sin plats på huk och gick fram till mig med ett snett leende på läpparna. När filmen satte igång lutade Selena huvudet mot min axel och lade ena handen på min mage.


Ungefär halvvägs in i filmen knackade det på dörren. Selena reste sig långsamt upp från sin plats vid mig och hasade sig bort mot dörren.
"Hej. Har du sett Justin?"
Jag kände mycket väl igen den rösten. Just som jag var på väg att fly från vad som var på väg att hända steg Sarah in i rummet.
Hon såg på mig med ett sårat uttryck, "J-Justin?"
"Sarah, det är inte vad det ser ut att vara, jag lovar. Selena och jag - är bara vänner." försvarade jag mig själv.
Hon fnös, "jo, för det är ju lätt att tro."
Sarah vände på klacken och stannade vid Selena, "du kan ta honom, jag vill inte ha honom."

vilket dramatiskt slut! hehehe, evilface.
10  KOMMENTARER SÅ KOMMER NÄSTA IMORGON/MÅNDAG!
vad tycker ni?
/e.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Omg vad bra!:))

Hihihi

2012-01-29 @ 07:53:34
Postat av: tönten. ;*

fett azum! du äger på att skriva noveller, längtar tills nästa del kommer.<3



'//mickis.

2012-01-29 @ 14:12:18
Postat av: Anonym

jättefint, bra skrivet.

har du gjort om designen? fint! :)

2012-01-29 @ 19:23:40
Postat av: Johanna

mer :D

2012-01-29 @ 22:11:20
URL: http://johannaviveca.blogg.se/
Postat av: Anonym

fint! :D

2012-01-30 @ 15:04:41
Postat av: Anonym

as bra jue! :DDDD

2012-01-30 @ 19:06:22
Postat av: Anonym

Kan du typ inte börja med 6 eller 7 kommentarer igen?:)

Kram

2012-01-30 @ 21:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />