whenever you need me - kapitel 38

”vad är det med dig idag?”
Han såg på mig och höjde ena ögonbrynet, ”vad menar du?”
”du är sur på allt och alla”, konstaterade jag.
Det var först då Justin mjuknade upp. Han log utan att visa tänderna och såg in i mina ögon.
”förlåt, baby. Det är inte meningen att vara sur på dig.”
Jag kände hur mina kinder blev varma när jag rodnade åt smeknamnet. Justin mungipor flög om möjligt ännu högre upp när han såg mina röda kinder och drog mitt hår bakom mina axlar. Sedan kysste han hela vägen längs mina nyckelben och upp längs min hals. Innan han kysste mina läppar lutade han sin panna mot min och såg med lycka in i mina ögon.
”du betyder så oerhört mycket för mig, Melanie.”




”Justin, skynda dig vi kommer för sent!”, skrek jag nerifrån hallen. Justin var fortfarande uppe på sitt rum och bytte om, medan jag stod fullt klar vid ytterdörren redo att åka. Man tycker att tjejerna är de som tar tid på sig när det gäller utseende.
”jag kommer!”, svarade han samtidigt som det hördes klampande steg ner för trappan. Snart kom han joggandes med telefon och plånbok i ena handen och nycklar i den andra.
Pattie stack ut huvudet från köksdörren, ”ha så kul”
Justin vände sig om i farten innan han öppnade ytterdörren för att gå ut och log, ”hejdå mamma.”
Jag satte mig tillrätta i passagerarsätet och strax därefter stängde Justin sin bildörr och vred om nycklarna.

Efter en kort biltur var vi framme vid bowlinghallen, och precis innanför entrén mötte vi Ryan, Chaz och Chloe. Chloe kom direkt fram till mig och omfamnade mig.
”varför är ni så sena?”, frågade hon.
Jag blängde på Justin, ”någon”, började jag och nickade mot min pojkvän, ”kunde inte bestämma vad han skulle ha på sig.”
Alla skrattade och Justin försökte försvara sig, ”man måste ju se bra ut!”
”det gör du ändå alltid”, sa jag och log.
Justin drog flinandes mig intill sig och kysste mig.
”ska vi bowla idag eller?”, frågade Chaz otåligt och lade armarna i kors. Jag och Justin skrattade innan vi följde efter alla hand i hand bort till där man väljer storlek på bowlingskorna. När alla hade bytt skor gick vi bort till den bowlingbana vi blivit tilldelade.

”strike!”, skrek Chaz och gjorde en segergest innan han gick och satte sig igen.
”hur är det med dig och Ryan?”, frågade jag Chloe tyst.
Hon såg bort på Ryan som precis släppte iväg ett bowlingsklot på banan, ”det är väl bra antar jag.”
”har du gjort något åt det?”
Chloe skakade på huvudet och mötte min blick, ”Mel, det har gått några timmar sedan jag berättade för dig. Hur snabbt tror du det går?”
Jag skrattade, ”förlåt, jag tycker bara att det skulle ha varit så sött. Ni passar bra ihop.”
Hon log tacksamt och reste sig sedan upp från bänken vi satt på. Det närmaste klotet var rosa, perfekt för henne. Chloe såg koncentrerat på käglorna längre fram och slängde iväg bowlingklotet. Till hennes förvåning slog hon ner alla utom en kägla.
”snyggt!”, ropade Ryan.
Chloe log glatt mot Ryan, man såg direkt vad hon tyckte om honom. Andra gången hon kastade satte hon den allra sista käglan, vilket ledde till en spare.
”din tur, Mel.”
Jag reste mig upp och satte fingrarna i de tre hålen på klotet närmast mig innan jag lyfte upp det och slängde iväg det. Klotet rullade sakta men säkert ner i rännan bredvid banan. På nästa försök hände exakt samma sak. Att säga att jag var dålig på bowling var ett överdriv. Jag var mer än dålig, jag var sämst.
Besviket gick jag tillbaka och satte mig bredvid Justin som såg flinandes på mig.
”duktig du är”, sa han ironiskt.
Jag blängde på honom, ”inte kul, Justin.”
Han skrattade, ”jag tyckte det var rätt roande.”
Då smällde jag till honom på armen, ”jag vet att jag suger på bowling, okej? Du behöver inte berätta det för hela världen.”
Justin drog upp mina mungipor med sina fingrar, ”är du lite sur? Du ser rätt glad ut om jag får säga det själv.”
Jag drog bort hans fingrar från mitt ansikte. ”Justin.”
Han skrattade och lade ena armen över mina axlar, och den andra mötte den från framsidan av min kropp. ”du vet att jag bara skojar med dig. Man kan inte vara bra på allt.”
För första gången i vår konversation log jag, ”jaha, så vad är du dålig på?”
Justin såg ut att fundera en stund innan han kom med ett svar, ”jag är dålig på att vara dålig.”
Jag skrattade, ”du är så tråkig, Justin!”
”bara därför du skrattar åt mitt skämt, eller?”, sa han finurligt.
”nej, jag skrattar åt hur dålig du är”, svarade jag.
Han höjde ena ögonbrynet och kom närmare mitt ansikte, ”vill du veta en sak som du är bra på, då?”

Jag nickade långsamt, och sedan lutade Justin sig mot min panna innan han kysste mig länge, och jag kysste honom tillbaka.
”du är bra på att kyssas”, sa han med ett flin. Sedan reste han sig upp och tog tag i ett bowlingklot.


Nästa morgon vaknade jag för en gångs skull inte av min mobiltelefon eller regnet smattrandes mot fönsterrutan. Jag hade vaknat helt av mig själv. När jag drog ut snodden som hållit uppe mitt hår i en knut, kände jag hur smutsigt det var.
Då jag kom ut ur badrummet, med en handduk virad runt huvudet och en runt kroppen hörde jag hur det knackade på dörren där nere. Utan att tänka vad jag hade på mig gick jag ner för trappan och öppnade dörren.
”hej”, sa Justin och log stort samtidigt som han tog ett steg in i mitt hus.
”vad gör du här?”, frågade jag och drog upp handduken en liten bit.
Han log, ”jag skulle överraska dig.”
”det gjorde du verkligen!”, svarade jag och syftade på handdukarna på min kropp.
Justin satte händerna på mina kinder och kysste mig, och sedan såg han mig djupt in i ögonen. ”gör dig i ordning nu, så vi kommer iväg.”
Utan ett ord vände jag mig om och började gå tillbaka till mitt rum, med hjälp av en knuff på min rumpa från Justin.


KOMMENTERA. 


Kommentarer
Postat av: Liv

Awesome kapitel!

2012-07-11 @ 20:20:33
Postat av: Becka

Bra :)

2012-07-12 @ 13:07:34
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se
Postat av: Anonym

mer :D

2012-07-12 @ 20:30:25
Postat av: Nathalie

Jättebra(:

2012-07-17 @ 21:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />