whenever you need me - kapitel 9

"jaha.." mumlade jag. Så dum jag var.
Snart hade vi kommit fram och stod utanför mitt hus. Ingen sa något, men vi stod bara stilla mittemot varandra.
"jag hade verkligen kul ikväll." sa Justin med ett leende och såg mig djupt i ögonen.
Jag log hjärtligt tillbaka, "jag också."
Han böjde sig långsamt ned och kramade mig en stund och på väg upp till sin rätta längd stannade han fasligt nära mitt ansikte. Jag stod stilla ett tag utan och tänka innan jag snabbt vände undan ansiktet och började på in på min tomt. "hejdå, Justin. Vi ses."
"god natt, Mel."
Jag mötte hans leende innan jag stängde dörren efter mig.

Två veckor senare:
"Hej Melanie, kom in!"
Jag log mot Chloe's mamma och steg in i huset, "hej Mrs. Reagan."
Hon log ett varmt leende tillbaka, "Chloe är på sitt rum." Hon började gå mot köket, "är du sugen på något?"
"nej tack, det är bra!" sa jag med höjd ton till henne så att hon skulle höra.
På tå tassade jag med snabba steg upp till Chloe's rum. När jag öppnade dörren såg jag henne sitta på sin säng med lap topen i knät. Hon såg förvånat upp från skärmen och när hon såg att det var jag mjuknade hon upp i ett leende. "hej Mel"
Jag slog mig ner bredvid henne och fördjupade mig i vad dom befann sig på skärmen, Facebook.
Vi satt ett tag och kollade runt på andras Facebook, klagade och skrattade åt personer som vi inte kände. Snart vibrerade det till i min mobil som låg på Chloe's bord bredvid hennes säng. Jag skulle precis sträcka mig över henne för att få tag i min telefon när Chloe snabbt norpade åt sig den.
Hon läste storögt upp vad som stod på skärmen, "vad gör du ikväll?"
"från vem?" frågade jag.
Hon såg på mig med ett lurigt leende, "vem tror du?"
Jag skrattade lågt som mer kom ut som en suck, "Justin."
Hon nickade flinandes, sedan tog hon upp meddelandet och började skriva ett svar. Hennes flin blev bara större och större, och jag kämpade för att få tillbaka mobilen men misslyckades.
"Chloe! Det är inte kul. Ge mig den nu!" Just när jag fick tag på telefonen tryckte hon på skicka. Innan jag hann läsa meddelandet slog jag till henne på armen, "hur kan det vara så roligt?"
Hon skrattade, "det bara är det."
Jag skakade skrattandes på huvudet och läste vad hon skrivit högt, "är med dig. Pusssssss."
Jag läste det om och om igen tills det fick en mening, "Chloe! Vad fan har du gjort?! Du är ju inte riktigt klok!"
Chloe som hoppat upp från sängen för att undvika ännu ett slag ifrån mig skrattade så hon höll på att storkna. Snabbt knappade jag in ett nytt svar till Justin på min iPhone.
"förlåt. Jag har ingen att skylla på förutom Chloe. Du vet hur hon är.. ;) Men jag vet inte, jag och Chloe ska nog vara hemma."
Jag tryckte på skicka och såg upp på Chloe som satt förväntansfullt på knä mitt på sin fluffiga matta. Hennes händer gled långsamt och lätt över de mjuka trådarna som stack upp ur mattan.
"gör aldrig om det där." sa jag surt, men med en viss humor i rösten.
"kanske." svarade hon flinandes innan hon hoppade upp i sängen igen till sin dator.
Ganska snart fick jag ett svar från Justin.
"haha, lugnt. Ni har ingen lust att kanske hänga med oss? :)"
Jag log och började skriva ett svar, men glömde bort att Chloe måste gå med på det. Jag tittade upp och möttes av hennes flinande ansiktsuttryck, hon såg verkligen genomglad ut. "vad?" frågade jag förvånat och oskyldigt.
Hennes leende blev om möjligt ännu bredare, "jag ser hur du led varje gång det är något om honom."
"sluta." svarade jag och puttade henne så hon vaggade fram och tillbaka i sängen.
"vi träffar dem ikväll i alla fall." sa jag sen och såg ner i mobilen igen.
Hon nickade, "vilka är dem?"
Jag började svara självklart, men kom på att inte ens jag visste, "Justin och..några till."
Hon skrattade och återgick till datorn och jag till mobilen.
"vilka är oss?" skrev jag som svar på Justin's sms.
Nästan direkt fick jag svar, "jag, Ryan, Chaz och några andra killar från skolan."
Vi bestämde att vi skulle träffas i centrum på kvällen.
Jag och Chloe fortsatte att bara ta det lugnt, precis vad jag behöver.
"Mel! Hjälp mig. Vad ska jag ha på mig?"
Jag såg upp från min mobil till Chloe som höll i två tröjor, en i vardera hand.
"ta den blåa." mumlade jag och såg ner i mobilen igen.
Hon höll den blåa framför sig i spegeln och vände och vred på sig innan hon fnös och kastade den på mig. Jag skrattade lite men tystnade snart igen.
"du är ju inte till någon hjälp alls." suckade Chloe och gick in till badrummet för att göra sig i ordning.
Snart kom hon ut igen, denna gången sminkad och iklädd en svart tröja och jeans. Jag såg upp på henne och väntade på att hon skulle säga något.
"skriv gå eller?" frågade Chloe otåligt.
Jag skrattade, stängde ner allt jag gjorde på mobilen och klev upp ur Chloe's mjuka säng.
Efter en tids promenad kom vi fram till Stratford's centrum som bestod av ett stort torg med en fontän i mitten omringad av restauranger och affärer. Och där, lite längre bort stod fyra killar och såg på oss.

Förlåt för att ni har fått vänta så länge, men jag har haft fullt upp, bokstavligt talat.
Hoppas ni gillar detta kapitlet, och jag lovar att bli bättre med uppdateringen!

10 kommentarer så kommer nästa på torsdag. :)

much love. /e.

Update: det är något knas med texten, och kapitlet är inte så långt.

Kommentarer
Postat av: Becka

Bra :)

2012-03-13 @ 22:00:47
URL: http://beckagoesrandom.blogg.se/
Postat av: Isabell

Bra skrivet:)

2012-03-14 @ 06:32:50
Postat av: Anonym

jättebra kapitel!!! :)

vad ska dem göra,och vem är den andra killen i slutet? ;)

2012-03-14 @ 07:30:55
Postat av: Isabell

Bra att det börjar bli lite mer J & S!;) kraaam

2012-03-14 @ 22:11:57
Postat av: Isabell

Äntligen!!! :)

Nu börjar det hända saker:) x

2012-03-16 @ 06:16:14
Postat av: Anonym

Gulligt kapitel<3

2012-03-16 @ 07:09:06
Postat av: Anonym

justin och melanie kanske blir tillsammans? ;) hmm.. bra skrivet, vill bara ha mer, och lite oftare

2012-03-17 @ 20:30:22
Postat av: Anonym

bra kapitel, för nu börjar det hända lite saker!!!!

2012-03-18 @ 21:49:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin />